Overweight...

Idag plockade jag fram mitt Wii fit igen, för första gången på 371 dagar. När jag gjorde mitt "body test" talade mitt kära tv-spel om för mig att jag hade gått upp 5.5 kg sen sist jag stod på den där brädan. Det sa även att jag var överviktig, och att mitt BMI låg på 25.13. Även fast jag visste att jag gått upp ganska mycket på ett år (närmare bestämt 7 kg) så blev jag besviken på mig själv när jag såg ordet: OVERWEIGHT.

Nu har det gått nästan 2 timmar sen jag började spela, och jag känner mig fortfarande illamående över body-test resultatet. Hur fan har jag lyckats? Vem hade kunnat tro, för 5 år sen att JAG skulle vara överviktig. I hela mitt liv har jag kunnat äta/dricka precis vad jag vill utan att det har synts.

Jag har iallafall bestämt mig: Nu är det dax att göra nåt åt det här!
I samma takt min vikt har ökat så har mitt självförtroende minskat. Och nu ska det bli ändring på det.

Den här gången tänker jag inte lägga ribban för högt, genom att säga: INGET sött, INGET fett. Istället tänker jag dra ner så mycket jag bara kan. Jag ska byta ut läsk emot bubbelvatten och träna så ofta jag bara orkar, om inte mer. Jag får tänka att varje gång jag inte köper något "gott" spar jag pengar till London.

Det värsta är att jag har svårt att hitta en motivation till varför jag ska göra detta, utöver att jag känner mig tjock. Vissa gör det ju tex. för att komma i sin bröllopsklänning lagom till den stora dagen. Känns som att det är ett tag kvar dit. Jag skulle vilja ha något som verkligen får mig att inte ens tänka tanken på läsk/godis (som är de största anledningarna till min viktökning). Anledningen till att jag vill ha en riktigt bra motivation är att jag lätt hittar på ursäkter till varför jag skulle få äta godis, slippa träna osv. Födelsedagar, hockeymatcher, "läsk passar bättre till tacos", jag har lite ont i lill-tån, jag orkar inte åka buss... Jag vill inte göra mig själv besviken en gång till!

NU ÄR DET DAX ATT GÖRA NÅGOT!!!

"You rise, you fall, you're down then you rise again... Cause what don't kill you make you more strong.."

XXX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0