Vad fan?!

Jag tror inte att det är mening att jag ska spela fotboll. Tror jag börjar få benhinneinflammation. På söndag är det säsongspremiär och den tänker jag inte missa! Det värsta är att den bästa behandlingen mot BHI (tänker förkorta det så för det är för långt att skriva) är att vila. VILA?!?! Vad fan?! Det sista jag behöver är att vila! Jag måste få upp min kondis så jag kan hänga med på matcherna! Jag ska fråga Danne (tränaren) vad han tycker. Har googlat lite och läste att man kan övergå till annan träning som att cykla eller simma eftersom det inte belastar underbenen.
Det värsta jag läste var att BHI kan vara ett förstadie till stressfraktur* och det skulle inte vara kul att bryta sig lagom till att säsongen börjar!

*Stressfraktur
Den orsakas av långvarig belastning som överskrider skelettets belastningsförmånga och förekommer bland annat hos långdistanslöpare. Vid utmattningsbrott uppstår smärta omedelbart vid belastning, samt upphör då aktiviteten avslutas.
Källa: wikipedia
http://sv.wikipedia.org/wiki/Benhinneinflammation

"Give it to me baby like boom boom boom"

XXX


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0