Bloggtorka

Nu var det ett tag sen jag bloggade sist. Förlåt alla trogna läsare. xD Men jag har en bra anledning:
I tisdags åkte jag till London. Här kommer en liten "dagbok" från resan:

Måndag kväll +Tisdag :

Eftersom jag och Gurra skulle vara på flygplatsen redan kl 05.00 på tisdagmorgonen så skulle jag få sova hos honom. Johan skjutsade mig dit på kvällen och när han hade åkt tittade vi på Some kind of monster (Dokumentär med Metallica). Jag hann sova i ett par timmar, sen var det dax att gå upp igen. Packade in våra grejer i bilen och åkte emot skavsta (Gurra kom på efter ett par minuter att  han glömt passet så vi fick vända tillbaka och hämta det) När vi kom till Skavsta växlade jag lite pengar och sen skulle vi, efter ett toalettbesök, gå igenom kontrollen. Då sa Gurra att jag skulle få åka själv till London, för hans farmor hade blivit sjuk. Så där fick jag fortsätta min resa på egen hand.
Flyget blev lite sent upp i luften p.g.a snö, men det gjorde mig inte så mkt eftersom jag somnade. Flygningen gick bra iallafall och även bussresan från Stanstead till London. Från Baker Street lyckades jag ta mig till Lansons med tunnelbana och sen gick jag sista biten! :) JAG HITTADE HELT SJÄLV!!!! Stolt!
När jag kom in i receptionen var det en annan tjej som satt där, men hon ringde till Liza som var en våning upp! Jag blir alltid lika glad när jag ser Liza!! Efter att hon presenterat mig för sina kollegor gick vi på lunch. Pratade massor som vanligt! När vi kom tillbaka fick jag hjälpa till och göra "presentkartonger" som skulle skickas iväg.
Vi var kvar och fixade dom ända till 20.30-tiden och blev bjudna på middag efteråt. Oväntat att få jobba det första jag gjorde när jag kom till London, men det var kul! Sen åkte vi hem!! :)
Massa babbel ända tills ögonen gick ihop av sig själva.... Blev en skön natts sömn.

Onsdag:
Efter att jag fått sova några timmar gjorde jag mig iordning och gick till Hammersmith för lite "shopping" Den här gången blev det inte alls lika mycket! Jag köpte en "sparkdräkt" o lite sminkgrejer! Åt lite lunch på McDonalds och sen gick jag till starbucks och satte mig en stund. Efter det blev det lite fönstershopping och sen vidare hem till Liza. Skulle egentligen bara lämna mina saker och gå till Tesco (Typ ICA i UK) för att handla middag. Jag kom så långt som till soffan så somnade jag.
När jag vaknade åkte jag till Liza som var på jobbet. Där var Matt också, så åkte vi tillsammans och handlade. Vi tittade på Lejon Kungen till maten och sen umgicks vi bara! Trevligt värre!

Torsdag:
Vi skulle egentligen åkt till Oxford street rätt tidigt eftersom det blir så mycket folk på eftermiddagen, men kom iväg rätt sent. När jag vaknat gick jag upp till Liza som fortfarande låg i sängen men tittade på film. Jag kröp ner bredvis henne och vi pratade så mycket att vi glömde bort tiden. Efter att vi duschat och gjort oss snygga(re) åkte vi iväg och vi gick på stan hela dagen. Fick riktig kvalitets-tid tillsammans! Det behövdes verkligen! <3 Till middag blev det jättegod kycklingsallad med lime/vitlökssås! Tittade på en film och hade en riktig tjejkväll. Vi låg i soffan hela natten och tittade på TV och pratade. Önskar att vi kunde göra det oftare!
Höll oss vakna ganska länge, men till slut somnade jag. Vaknade 04.30 och då var det bara att packa ihop.

Fredag:
Från Lizas dörr hem till Trosa tog det 9 ½ timmar. Med 4 byten: Taxi-Buss-Flyg-Buss-Buss. Ändå inte så farligt för att vara så långt. Direkt när jag kom hem köpte jag mat på krilles. Jag hann inte mer än att äta upp den innan jag skulle ta nästa buss till Södertälje. Vi var på visning (igen) i Söderby. :) Mer info om det kommer snart!

Imorgon börjar jag på mitt nya jobb! Hoppas allt går bra! :)


Nu blir det natti natti för idag!


XXX


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0