Jenny älskar London

Nu har vi kommit hem från London. Det har varit en riktigt bra helg!

Torsdag:
Eftersom vi åkte så sent på kvällen (planet lyfte 22:15) blev det inte så mycket mer än att resa på torsdagen. När vi kom fram satt vi o pratade en bra stund, sen gick vi och la oss.

Fredag:
På förmiddagen gick vi till Westfield, europas största shoppingcenter. Kanske inte vad Johan hade hoppats på, men jag tror han tyckte det var okej iallafall. Vi gick väl runt nån timme och sen gick vi vidare till KFC för att äta. Det var första gången jag åt där och det var faktiskt riktigt gott! Jag åt nån box med lite blandat. Min favorit var "chicken popcorn", små friterade kycklingbollar. Men det absolut bästa: MAJSKOLV! För £0.99 kunde man köpa en majskolv, tror det va smör på, och dom var SUPERGODA! Ångrar nästan att jag intge köpte mer. 
På kvällen skulle vi gå ut. Gick till ett ställe som heter Digress. Helt okej ställe. Johan tyckte väl inte att det var nån höjdare och Matt såg riktigt trött ut så vi åkte hem redan 00:30. När vi kom hem tittade vi på Team America. Helt störd men rolig film. Ingen av oss 4 som tittade höll sig vaken till slutet.

Lördag:
Vi skulle försöka få tag på biljetter till Avatar på IMAX. Jag hade läst på hemsidan att dom släpper ett visst antal biljetter 30 minuter innan varje föreställning, men det stämde inte alls. Det släpps bara ett fåtal biljetter när filmen börjar. Tiderna på hemsidan stämde inte heller. Det var synd för jag hade verkligen velat se den där.
Efter ett misslyckat försök på IMAX gick vi till London dungeon. Det var riktigt spännande! Och läskigt. Därefter var det lite shopping som gällde. Först Primark och sen Tesco (mataffär). Som tack för vi fick bo hos dom bjöd jag och Johan på finmiddag: Grillat kött, potatisgratäng och rödvinssås (Ja, det är min favoritmat). Maten var klar runt midnatt, så vi åt mat och sen intog vi soffläge. En stund senare var det sovdax.

Söndag:
För första gången var jag på Madame Tussauds. Hade hört att det var bra, men också att det var överskattat. Utom att det var sjukt mycket folk var det faktiskt riktigt häftigt. Det finns en del som är lite "läsklig", typ historia. Där fanns det personal som gick runt och skrämdes. En tjej lyckades skrämma mig 3 gånger, och det var på mindre än 30 meter. Jag blev jätterädd. Men det var kul.
Innan vi åkte hem gick vi och köpte Ben&Jerrys. Gott!
På kvällen gjorde vi oss iordning och gick till en restaurang. Jag åt spaghetti m köttfärssås. MUMS! Det var väldigt trevligt (utom en kvinna som satt bakom oss o lät jättemycket) Åkte hem och tittade på TV o väntade på att tiden skulle gå.
Taxin hämtade oss 02:25. När vi kom till Victoria station stod det en annan än den vi skulle åka med vid hållplatsen, så vi tog den istället, för den gick några minuter tidigare.
Flygningen gick bra. en av dom bättre landningarna jag varit med om. Pappa hämtyade oss på skavsta, och vi tog vägen förbi McDonalds. Sen var det bara hem o sova en stund.

Lägger upp lite bilder senare! <3

Tack Liza, Matt, Dan, Sarah, Johan och London för en helt underbar helg!

Nu, dax att laga middag.

"Hakuna matata, det är ord som är bra"

XXX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0