STOLT STORASYSTER!

Kom precis hem ifrån Patriks match med A-laget. En målrik match: 10-1! Riktigt kul att se. Patrik spelade i 3:e femman och gjorde riktigt bra ifrån sig.
Bakom oss på läktaren satt ett gäng äldre män i 60-års åldern. Dom satt och berömde Patrik som fan! Så sa dom:
"Jaa han har ju nummer 46, vad heter han? Patrik Karlström? Karlgren?"
Då kunde jag inte låta bli. Jag vände mig om och sa: "Karlkvist".
"Vad sa du?" frågade en av dom.
"Han heter Patrik Karlkvist"
"Jaha"
"Det är min lillebror" sa jag stolt som fan och med världens största leende.
"Okej, hur gammal är han då?"
"17 och ett halvt"

Efter det fortsatte som prata och sa bl.a:
"Jaa han har ju varit vass hela matchen"
Måste säga att jag är sjukt stolt över min lillebror! :D

Efter matchen skriver SN:
Tredje perioden blev rätt mycket en transportsträcka. Unge Patrik Karlkvist visade dock två gånger vilken talang han är. båda gångerna skapade han själv heta målchanser. Tyvärr fick han inte göra något mål.

Idag var farmor här nån timme! Det var jättetrevligt. Vi registrerade henne på en dejting-sida och hon fick napp på en gång! Jag älskar min farmor!

Arbetsförmedlingen tog bara emot bokade besökare i Trosa, och drop-in "kunder" hänvisades till Nyköping. Ska boka en tid så får vi väl se när det blir till att skriva in sig!

"Out from the new day's mist I have come"

XXX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0