Utomands...

...fast i Sverige. Så har det iallafall känts igår och idag.

Igår åkte jag, mamma, Nattis o Ange till stan för att ha en miniweekend tillsammans. Vi började med en picknick vid Zinkensdamm med västerbottenostpaj (långt ord?) sallad o vin/cola. Sen gick  vi till hotellet. Checkade in, lämnade väskorna och åkte in till stan direkt.

Hann titta lite på skor och gå på H&M i 15 minuter, sen var det bara att stressa tillbaka till hotellet, turbosnabb dusch/sminkning och sen åkte vi tillbaka in till stan, till en mongolisk restaurang på vasagatan. Supergod buffé, med massor att välja på. Satt kvar väldigt länge, men sen rörde vi oss vidare till gamla stan för att hitta något ställe att ta en öl/drink på. Hittade ett trevligt ställe där det var 8 britter som satt i baren. Härligt att få höra RIKTIG engelska igen! <3 Beställde en Baileys (stavas?) av bartendern som var allt annat än straight. Mer feminin än vad jag är ju. Han var trevlig men ganska sliten. :)

Efter massa babbel gick vi vidare. Denna gång mot tunnelbanan, men jag som hade glömt mina hörlurar (som jag alltid annars har med mig på tunnelbanan fre/lör kvällar efter kl 23, för att minska ångesten jag får eftersom jag har spy-fobi) föreslog att vi skulle gå istället. Med tanke på att klockan var närmare midnatt och det var 24*C kunde vi faktiskt knata.

En trevlig promenad senare var vi framme vid hotellet. Hämtade cola, chips och lite annat smått o gott på rummet och satte oss i en salong o myste. Efter en heldag med massa promenader, shopping, mat o trevligt sällskap blev alla fyra tjejer jättetrötta. Gick o la oss vid 02 tiden och somnade gott!
som
Vaknade kl 10 och gick ner till frukosten. Man blir ju inte ledsen när man kommer till en bamse-frulle innehåller: äggröra, bacon, vita bönor, pannkakor med sylt, kaffe, te, juice, bröd, MASSOR med pålägg o.s.v. MUMS!!

Efter frukosten var det utcheckning och sen vidare till stan igen. Lite shopping och glass sen var det tid för hemresa. SL har ganska nya tåg, men inte fan fungerar AC:n?!?!?! Eller så jävlades dom bara med oss stackars resenärer? Man blir ju inte förvånad.

Hoppade av i Tullinge där Johan stod och väntade på mig. Vi åkte direkt till Lida för ett dopp. Det blev två. Det var verkligen helt underbart att hoppa i direkt! Skönt att jag och Johan fick lite tid tillsammans också. Blir knappt nåt den här helgen, och i veckan jobbar jag ju...Men förhoppningsvis blir vi sambos under 3 veckors tid. Har fått låna JanE's lägenhet medan han är bortrest!

Jag vill flytta NU!!!!

Funderar på att ta en sista minuten-resa v.30. Mitt förslag var att vi skulle åka till Arlanda, med packade väskor, och gå fram till disken och säga: " Ge oss en sista minuten-resa till ett varmt land", och se var vi hamnar. Johan var inte alls lika taggad på det som jag.

Härligt med denna värme som har varit. Tänk att vi svenskar slipper betala tusenlappar för att få åka till den här sortens värme just nu. :) 32*C Idag!

XXX


Kommentarer
Postat av: Äldsta tjejen

Du kallar mig tjej i ditt inlägg, tack! Är glad att vi kom iväg och jag är jättenöjd att ha fått umgås med er denna helg. Älskar dig <3

2010-07-12 @ 19:14:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0