ComeBack

Idag gjorde jag ComeBack i fotbollen. Jag hade min första (tränings)match med Team Rosa mot Bissarna (nyköping). När Danne (tränaren) kom in i omkl.rummet med sin whiteboard tänkte jag: Snälla låt mig inte spela back! Jag har hela mitt liv spelat forward!
När han tog fram tavlan sa han: så här ser laguppställningen ut.
Jag fick spela vänster back! När han frågade om någon hade några invändningar var jag tyst. Jag är ju bara glad att jag får spela! När han frågade om någon hade några frågor eller något att säga sa jag: Jag har aldrig spelat back förut. Innan matchen berättade han tydligt hur jag skulle spela och även under matchen fick jag instruktioner. Han är verkligen en suverän tränare!
Matchen förlorade vi med typ 5/6-1 (minns inte siffrorna) men jag tycker att vi spelade riktigt bra! Vissa delar av matchen såg lite röriga ut, men det är klart: det var bara första matchen och vi har inte hunnit spela ihop oss särskilt mycket heller. Tjejerna vi spelade emot spelar i Div 4 och vi spelar i Div 5 så resultatet får man väl tycka är helt okej (även om jag mycket hellre hade vunnit)

Johan följde med och tittade på matchen. Mamma och (bakis)Pappa kom också och kollade. Tack så mycket för det! <3

Idag är det bara 9, eller nästan 8 dagar kvar till London! SO AWESOME! Jag drömde t.o.m inatt att jag var där. Johan var med och Liza också. Vi skulle åka och hälsa på Iain och när vi kom dit hade han dukat upp för Afternoon Tea. Han tyckte att vi som var svenskar skulle få testa på deras tradition. Så vi drack te och sen gick vi in på hans rum. Johan var inte så sugen på att träffa honom så han var lite grinig, men när Iain tog fram varsin gitarr blev han glad igen. Vi satt/låg på hans rum och skulle spela kort eller nåt. Haha, knasiga drömmar jag har! Men idag har jag varit helt pirrig i kroppen inför min resa! 9 f*cking days! 9 hela dagar ska ja få vara i underbara London! På VÅREN! Jag tänker ta med mig mina kameror och ta så mycket blider som möjligt! Så fina bilder som förra året helst!

Dessvärre är det att Johan åker till Thailand på fredag! :( Gud vad jag kommer sakna! Vet inte riktigt hur vi ska lösa det hela med att ringa till varann, men det löser sig nog! Dyrt kommer det nog att bli iaf! Men det är det värt! Bara jag får vet att han lever och mår bra! 2 hela veckor! + en dag!!! Tänk positivt! <3

Ska ta o försöka tjata Johan från datorn nu! SpelNÖRD <3 Jag älskar dig!

XXX


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0