Fobier...

Jag har tänkt på en sak: Hur kommer det sig att människor har olika fobier? Eller saker som man stör sig på?

T.ex:

* Jag HATAR när folk smaskar! Det är verkligen något som jag stör mig ordentligt på! Eller när folk "äter högt". Jag klarar verkligen inte av det! Hur kommer det sig då att vissa personer inte  ens lägger märke till att nån smaskar!! Helt otroligt!

* En annan sak jag har svårt för är "gnissel-ljudet" som blir mellan naglar och papper! Bara att skriva om det nu ger mig rysningar i hela kroppen! När mamma snyter sig blir det nästan så varje gång! GAAAH!

* Ett liknande ljud är tänder emot tyg! Som att bita i en handduk. Det gör ont i hela kroppen av att höra det!! Usch!

* Något mer som irriterar är när folk "skakar på benet". Du vet, när man sitter ner o benet bara går upponerupponerupponer!!! Jag blir otroligt stressad av det!

Så om du/ni umgås med mig... Tänk på det ;)

Vad har ni för fobier/saker ni stör er på?

XXX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0