Metallica

Har precis valt att avsluta guitar hero för min egen del nu. Tålamodet räcker inte till!! Jag testade trummorna idag och det gick inte bra!! Fattar inte hur Karlsson klarar av att spela så bra som han gjorde i helgen!! MÅSTE träna koordination. (kom på att min koordination kanske har något med mina talsvårer att göra?)

I fredags var vi hemma hos Johan o tog det mest lugnt. Åt god middag och pratade med Johans föräldrar ett par timmar efter det!
På lördagen var Johan på Gamex (tv-spelsmässa) med några kompisar. Jag skulle åka hem för att hjälpa farmor o laga lite mat, och samtidigt förbereda 3-rätters för kvällen. Det började åt helvete eftersom jag hade tittat fel med bussen så jag fick vänta i över en timme på bussen till Trosa. När jag väl kom hem skulle jag ringa farmor o säga att jag var hemma och att hon kunde komma, men jag hann inte mer än att ta av mig skorna innan hon hoppade fram bakom hörnet (hon kom ut ur köket) och hälsade! Jag som inte visste att hon skulle vara där blev LIVRÄDD! Farmor skrattade! Skadeglädjen ligger i släkten...
Hon hade redan hunnit ganska långt med maten men vi fortsatte (nu när jag tänker efter var det hon som gjorde det mesta)
Farmor mötte Johan och Karlsson i dörren när hon gick. Fick lite sällskap av grabbarna i köket och då passade jag på att presentera min överraskning. Jag skulle servera 3 rätters middag:

Förrätt:
Lufttorkad skinka på vitlöksbröd med ruccola. Vitt vin till det.

Varmrätt:
Oxfilé med potatisgratäng, hemmagjord rödvinssås och vitlökscremefraish. Det serverades med rött vin.

Dessert:
Gammaldags vaniljglass med varm jordgubbssås samt chokladfondue med jordgubbar, äpple och päron. Till det, ett mousserande vin.

Jag hade dukat upp i vardagsrummet/finrummet, och hade t.o.m en duk.
Förrätten var ganska god, men det blev lite salt med både vitlöksbröd och skinkan. Vinet smakade skit (det tyckte inte killarna, men jag tycker inte om vin, så nästan allt vin smakar illa i min mun)
Varmrätten var helt sjukt underbart god. Vet inte hur många gånger både Johan och Karlsson sa att dom gillade det. (vinet däremot smakade skit, fast endast enlig mig) Det var verkligen en hit! Årets godaste middag skulle man kunna säga!
Desserten var också väldigt god. Fast det är klart, hur skulle frukt doppad i smält choklad inte vara gott?? Jordgubbssåsen till glassen var också god! Syrligt o sött! (vinet tyckte jag till en början inte var så farligt, men när jag tog en större klunk blev det äckligt)
Jag försöker verkligen lära mig att tycka om vin. Det ska ju vara så gott o välja rätt vin till rätt mat!! Jag gör mitt bästa men det är verkligen inte gott!!! BLÄÄÄ!!!!

Johan hade laddat ner "Death magnetic"-albumet till guitar hero så vi plöjde igenom hela albumet och några låtar till. Jag sjöng. Det låter inte bra men jag är ganska duktig iallafall. Min favoritlåt att sjunga är "Nothing else matters" och jag ville testa på expert (den svåraste nivån) och jag fick 93%. Det är ganska bra!! :D

Jag älskar att vara med Johan och Karlsson! <3 2 av mina favoritkillar! <3 Dom  får mig alltid att skratta, även om det ibland är på min bekostnad. Men det bjuder jag på! <3 Love you guys!

På söndagen var det födelsedagskalas för Pappa som fyller imorgon och JanE som fyllde i fredags! Farmors mat smakade suveränt som vanligt! Hon är så otroligt duktig på att laga mat! Karlsson stannade kvar över kalaset men åkte hem vid 16.30-tiden.

Idag har jag jobbat men det var nog sista dagen på ett tag.. =/ Sista oxfilén ligger numera i Min o Johans magar! Lyxig måndagsmiddag!!!

Lååångt inlägg... Men det får vara fre/lör/sön/mån i ett och samma inlägg! :)

XXX


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0