SNÖ

Nu är vintern här på riktigt! Bara idag har det kommit ca 3 decimeter snö och det har varit jävligt kallt! När jag och Johan kom till Trosa gick vi direkt ner till "Julmarknaden". Precis "julmarknaden" inte julmarknaden. Förvisso kom vi ner på marknaden ca 15:15, men det var nästan inga stånd överhuvudtaget. Tycker julmarknaden blir mindre och mindre för varje år.

Däremot hände något helt OTROLIGT idag: När jag och Johan bestämde oss för att gå till konsum o handla adventsfika kom ingen mindre än TOMTEN himself ut från affären! TOMTEN!!!!!!! Han såg smalare ut än vanligt så i år ska jag verkligen ställa ut gröt till honom! Jag hälsade glatt på tomten och han hälsade tillbaka med ett: HO HO! ASCOOLT!!!!

Pappa och Johan har varit duktiga och skottat vår uppfart/parkering idag! (mest pappa) jag lyckades, efter många om och men, gräva fram min bil (MIN BIL!!) under all snö! Vi skulle åka och handla och jag skulle passa på att övningsköra min bil lite. Detta för att den enda halkkörningen jag faktiskt har kört har varit på halkbanan (inför körkortet). Efter det har mamma inte velat låna ut sin bil till mig eftersom hennes däck har varit så slitna. Vi körde lite på stensundsvägen och sen till trossen. På vägen hem passade vi på att sladda lite vid apoteket (endast i övningssyfte xD) Det känns bra iallafall och nu har jag kört på RIKTIG vinterväg.

Hade lite adventsfika efter middagen. Det var gott med lussegifflar och julmust!!
"När första ljuset brinner, står julens dörr på glänt, och endast tomten är vaken. Och vi firar vår advent"

Imorgon ska jag jobba för fastighetsjouren och skotta snö på taken! Måste klä mig varmtvarmtvarmt! Och måste gå upp tidigttidigttidigt!!

XXX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0