Fisk

Jag har en jättesnygg blåsa på mitt högra lillfinger. Bara för att jag stod och stekte fisk idag. Dumma stekpanna som var för varm. Men maten blev god iallafall! :) Panerad ching-chong fisk (minns aldrig vad den heter) med potatis, remouladsås o citron!
Grabbarna fick det när dom kom hem från hockeyträningen, men eftersom jag hade ätit det till lunch tyckte jag det var lite tråkigt o äta det två gånger samma dag, så jag lagade snabbmakaroner med falukorv till mig och mamma. Hon tycker inte om fisk, men smakade ändå! Duktigt gjort av henne tycker jag!

Under eftermiddagen tittade jag på en rätt bra film (som jag inte minns vad den hette) och när jag slog tillbaka till TV:n efteråt visade det sig att snart börjar: "I love you, man" på canal+. Jag som precis skulle sätta igång o träna! Fick lite beslutsångest, kollade i programbibiloteket (en tjänst vi har via telia där man kan välja vissa filmer och titta på när man vill) och jag hade sån tur att man kan se filmen även där. Så jag vet precis vad jag ska göra imorgon!
Jag valde alltså träningen.

Jag satte ihop ett "litet" träningsprogram på mitt Wii Fit och tränade totalt 1 timme idag! Kände mig duktig... Dessutom har jag ju varit ute på promenad totalt ca: 1h 30min med Lykke också! Kan ändå lägga mig med rätt gott samvete! Ännu roligare var att ag hade gått ner 0,5kg sen sist jag vägde mig! Kännns bra att se hur den där pilen går neråt. O om jag lyckas fortsätta i den här takten kanske jag har gått ner mina 10kg innan sommaren kommer. Det är ju trots allt "bara" 8 månader dit! (insåg precis att det är SJUK LÄNGE KVAR, snart kommer väl ångesten smygande...) Det värsta idag har varit att ag har haft ett extremt sötsug! BLÄ! Lyckades inget vidare med det heller... Men som sagt: efter mitt träningspass kan jag lägga mig med gott samvete.

På lördag (om 4 dagar) ska jag se Volbeat. Och ni som läser detta får gärna svara på min fråga: Om du hade ett "topp 3"-favorit-band som skulle ha en konsert och du ville gå, men inte hade nån att gå med: Skulle du gå själv (ensam) iallafall? 


"Maybe you're strong, but you don't stand a chance. Feel the power of a warrior"

XXX


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0