Svett

Jag har ALDRIG i hela mitt liv svettats... (okej under armarna kanske?) Men jag har kunnat spela hela fotbollsmatcher, mitt i juli, utan att svettas. När jag bastar blir jag torr och istället för att svettas kokar jag inombords. Tills idag! Imorse när jag hade gått upp o klätt på mig kände jag under armarna att jag var lite svettig.. Väldigt ovanligt...
Redan 07:25 kom Nattis och Sam hit. Jag skulle ta hand om Sam idag eftersom Nattis jobbar och Martin skulle ha praktik. Vi åt frukost o la oss på soffan occh slötittade på nyhetsmorgon (dvs vi somnade båda två). Efter en snabblunch skulle Nattis gå och jobba så jag tog på mig skorna och gick till elljusspåret med Sam. I rask takt (med ganska många stopp pga sniffande hund) tog vi oss runt slingan som är 2,4 km. Den går ju dessutom förbi skidbacken. Jag bestämde mig för att gå upp för hela backen. Jobbigt var det, men upp hela vägen kom jag iallafall! Sen gick jag sista biten av spåret och hem igen!
Totalt tog det 1h 45min! Jag är duktig!!!

Senare ringde Nattis upp o frågade om jag ville följa med på en kurs om "blodsocker". Jaa det kan väl vara intressant, tänkte jag...

När jag gick därifrån var jag så motiverad som jag aldrig nånsin varit förut! Jag är så sjukt taggad på att komma i form, träna och äta rätt! Helt hyper och ville nästan ut och springa en mil!
Dessvärre blev jag mindre taggad när jag pratade med Johan. Han är så där skeptisk till precis ALLT utom det han redan vet. Efter en stunds argumenterande valde jag att avsluta samtalet istället...
Jag och moster Annelie har iallafall bestämt att vi ska till gymmet och träna nån dag.

Snart är det Natti för imorgon ska jag ha Lykke! :)

XXX


Kommentarer
Postat av: Mamma

Du ser piggare och fräschare ut på bara några dagars "bättre liv". Du är duktig. Älskar dig!

2010-10-08 @ 21:00:22
URL: http://jennykarlkvist.blogg.se/
Postat av: Susan

Jenny, jag har haft samma "svettproblem" hela mitt liv. Till o med när jag sprungit Midnattsloppet (fem gånger) har jag varit snustorr vid målgång! Varm är jag givetvis men röd/vit flammig i ansiktet... Även i bastun samma sak... Har bara varit riktigt svettig några få gånger: när flygplanet krängde av monsunvindarna vid landning i HongKong... när jag fick reda på att jag var gravid... under hypnosterapin förra veckan!

Du får prova något av mina ovanstående...

Kram//faster Sus

2010-10-24 @ 15:56:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0