Volbeat 9 oktober 2010

Vet inte om jag ska säga att jag ÄNTLIGEN är hemma eller synd att jag inte är kvar på hovet med Volbeat. Konserten var verkligen jättebra! Jag önskar bara att jag hade lyssnat på Volbeat en längre tid eftersom jag inte kunde så många texter. Den här gången kunde jag 2 hela texter och det var de 2 bästa låtarna ikväll!!!

Jag gillar sångaren starkt! Han är min favorit James-Hetfield wannabe. Eller han är inte riktigt det, men han har lite samma sång-stil. Som dom säger: En blandning mellan Elvis och James! <3 Awesome!

Resan hem gick däremot inte så bra:
Det började med att jag gick åt fel håll när jag kom ut från Hovet. När jag gått tillbaka såg jag att det var massor med köer in till biljettluckorna. Kan bli lite köer med ett fullt Hovet med Volbeat och ett fullt Globen med NHL-Hockey som slutar ungefär samtidigt. Ställde mig i en kö och efter 10 minuter var det äntligen min tur: "vi tar inte kort" sa hon i kassan. SKIT!! tänkte jag! Men jag lyckades tränga mig igenom folkmassan till biljettautomaten, fast där var det också för mycket kö så jag gicck in i kiosken bredvid. En km kö där också men den gick iallafall fortare. Beställde en biljett o sträckte fram kortet: "Det är för lite, du måste köpa något mer" (eftersom dom inte tar kort under 50:-) Så jag tog en choklad...
Ännu en gång in i folkmassan, och gick ner till tågen. Kom inte med den första men det kom ett till ganska snart. Lyckades få en sittplats och efter 5 minuter på det stillastående tåget kom jag på att: Undrar om jag hamnade på rätt tåg, åt rätt håll. Tittade runt lite och insåg att jag satt på tunnelbanan: Jag skulle åka tvärbanan!!!! FAAAAAAN!!! Men men, hittade tillslut tvärbanan också och åkte till Årstaberg för att ta tåget till tullinge. När jag kom fram till spärren sa han att tågen inte kommer gå förbi där så jag får ta ersättningsbuss till älvsjö. VA I HELVETE?!?!
Samtidigt var det ett gäng ungdomar som också missade sista tåget som stannade där. Jag frågade om dom också skulle till Älvsjö. Tänkte först fråga om dom ville dela en taxi till Älvsjö men jag insåg att det skulle bli svårt att få in 6 pers i en liten taxi! Jag pratade lite med en av tjejerna hon blev lite avundsjuk på att jag varit o sett Volbeat. Väntade på bussen som jag troddde var försenad men det visade sig att vi stod vid fel hållplats. Det kom en annan buss som skulle gå förbi Stockholm Södra så vi hoppade på den bussen istället. Jag passade på att lära känna tjejerna på bussen lite mer. Vi gjorde sällskap ända fram till perrongen där dom skulle åka åt andra hållet. Mycket trevligt! Dom måste tyckt att jag var extremt sällskapssjuk! Men det är väl klart man blir när man först umgås med typ 7000 pers på hovet och sen ska åka hem själv? Jag fick tillochmed en kram när jag skulle gå! hahah! :) Det finns trevliga människor här i världen också! Tog bilen ifrån tullinge och nu är jag äntligen hemma!!!

Så även fast resan hem gick åt skogen så får kvällen:
 av  5 möjliga!


Kvällen blev:
 så här bra!

Bilder kommer nån annan dag för det orkar jag inte med nu!

Kl. är 03:00 och jag säger God Natt mina vänner!

XXX


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0