Plurr!

Det här har varit en låååång dag!!! Gick upp med Johan kl.06.00 imorse för att jag skulle ha Lykke idag. Åkte hem o hann träffa alla grabbarna innan dom drog till Nyköping. Tänkte sova an timme innan jag hämtade Lykke men jag kunde inte sova... Skönt att ligga i sängen o ta de lugnt bara!

Gick och hämtade vovsan kl.09 o dagens promenad var riktigt härlig! Det blåste som fan men det kändes verkligen som en jättemysig höstpromenad! (trodde aldrig att jag skulle säga det, för jag hatar vanligtvis hösten).
Vi gick våran vanliga runda via D-plan, ner till hamnen och vidare längs östra långgatan. Enda skillnaden var att vi gick vid ABC-bryggorna, eftersom det var så fint väder. Som vanligt flöt det änder i vattnet o det tyckte Lykke var jätteintressant, nästan för intressant. Tyckte det såg ut som hon skulle hoppa i efter dom i vattnet så jag höll in henne lite. Några meter senare var fåglarna borta så jag släppte på igen. Nära kanten igen, men denna gång hann jag inte göra nåt: Hon ramlade i vattnet.
Tror hon blev lite chockad eftersom hon simmade in under bryggan o "höll i sig" i en planka. Vi lyckades ta oss bort till en av bryggorna så hon kunde klättra upp med min hjälp. Inte för att Lykke skulle ha något emot att bada!
När vi kom hem åt vi lite frukost till ett avsnitt OC o sen var det ut o leka en stund till. Som ni kanske förstår ÄLSKAR hon vatten så jag drog fram vattenslangen o vi busade ett bra tag :)
In igen o båda TVÄRSOMNADE i soffan. Skönt!

Tillbaka i Tumba runt 18 på avskedsmiddag för Erik som åker norrut i 2 år för att bli brandman. Återigen: för mycket mat! Puh! Är fortfarande proppmätt, o jag blir inte förvånad om det ställs fram nån tårta snart! xD Serveras massor med gott här idag!
Åkte en vända till Tullinge med Anna som skulle hämta lite saker, och passade på att åka förbi lägenheten vi ska titta på, på söndag!

Nu ska jag vara lite social!

XXX


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0