Tema Äpple

Dagens tema är alltså ÄPPLE! Här ute på gården (hos Johan) finns det typ 3 äppelträd som har hur mycket frukt som helst. Och stora äpplen är det också. Jag har i nästan en vecka känt att jag vill ta vara på dom och idag gjorde jag det.
Jag gick ut och plockade en kasse med massa fina äpplen. Tänkte först bara göra äppelkräm, men bestämde mig för att göra en paj också. När jag insåg att det skulle bli några äpplen över (och en jävla massa "äppelskrutt") fick jag för mig att göra saft också när jag ändå håller på!

Jag gjorde en liten specialare med pajen idag:
Skar äpplena i bitar och glaserade dom i smält smör (som hade svalnat). Sen blandade jag socker och kanel. Rörde runt mina smör-äpplen i blandningen så alla blev "marinerade"...
Sen gjorde jag som vanligt... Det ska bli intressant att smaka :)
(oj vad dålig jag är på att beskriva)

Har under dessa 2 timmars bakande lyssnat på Volbeat... Nu har jag bestämt mig: Jag SKA se dom den 9:e oktober. Jag vet att jag kommer ångra mmig om jag inte gör det. Dom är verkligen SÅ BRA!
Har budat på 2 biljetter på tradera nu och hoppas att jag får dom! :)

"It make me feel like going crazy"

XXX


Kommentarer
Postat av: Liza Ehn-Nygren

oM JAG KUNDE SA SKULLE JAG LATT GA MED DIG!!! :D

2010-09-22 @ 09:41:45
URL: http://storyofz.blogg.se/
Postat av: Jenny

Om jag får ett jobb och har möjlighet (chansen är inte stor men den finns) Så kanske du och jag kan se dom i "electric ballroom" torsdagen den 9 december? ;)

2010-09-22 @ 22:41:16
URL: http://jennykarlkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0