Motherlover

Yo! Håller just nu på att lagar mat samtidigt som jag bloggar: MULTI-TASKING!

Som jag kanske har nämnt i tidigare inlägg har jag och Johan kört LCHF (low carb high fat) sedan tisdag förra veckan. Man äter alltså ingen pasta, ris, potatis, bröd m.m... Förra onsdagen vägde jag mig på mamma och pappas våg. Den är ändå rätt "high-tech" och då vägde jag 74.9kg. Under veckan som varit har vi ätit mycket kött och grönsaker. Mitt sötsug börjar nästan försvinna helt, utom dom gånger när det dröjt flera timmar mellan måltiderna. (Måste bli bättre på att äta regelbundet) Enda "bieffekten" är att jag har blivit sjukt klantig. Mamma berättade att man kan få lite sämre balanssinne och det kan jag lova att jag har fått! Dessutom kan jag bli lite yr ibland.
Idag vägde jag mig igen... 8 dagar senare, och hade gått ner 1.5kg!  :) Då har jag inte rört på mig mer än nödvändigt.
Nästa vecka har jag inga jobbtider så då får jag lite tid att motionera också. 
Vi kommer köra lchf fram tills 31/8, då åker vi till Rhodos. Sen när vi kommer hem kör vi nog igång igen o satsar STENHÅRT på beach 2012! Den känns verkligen bra med lchf eftersom mitt extrema (och typ konstanta) sötsug har blivit bättre. Måste bara bli lite mindre kräsen vad gäller maträtter!
Håll tummarna för att det fortsätter åt rätt håll! (Johan hade också gått ner sist han vägde sig btw: 1,2kg)
Riktigt skön låt (och video) xD Justin Timberlake <3
XXX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0