Välstädat!

Min tanke igår var att jag skulle städa här hemma, men eftersom jag bestämde mig för att gå på hockey istället blev det inte så.
Det fick bli idag istället! Johan har tjatat ett par dagar om att vi behöver storstäda, så jag tänkte överraska honom och städa ordentligt. Jag började precis efter att han åkte till jobbet och började med alla skåpen. Rensade så att det såg schysst ut i alla köksskåp. Torkade av hela köket med olika trasor och Mr. Muscle. Sen rensade jag städskåpet och ställde iordning allt. Dammsög mattan i köket, hängde ut den och dammsög och torkade av under... När köksgruppen var på plats igen plockade jag lite till... Tog en paus och cyklade till Solbo för att handla lite. Hemvägen var riktigt tung, speciellt sista 2 backarna. När jag kom hem runt 20-tiden började  jag laga mat, men tänkte att jag ville dammsuga innan det blev för sent. Maten puttrade och jag dammsög och hann dessutom torka golvet och fönsterbrädorna och typ resten av alla ytor som går att torka! Tillslut, klockan 23.00 fick jag äntligen äta min middag!
Hann inte med att städa klart sovrummet och hann inte ens börja med badrummet. Det får bli imorgon...

När Johan kom hem blev han superglad, även fast det tog honom 2 minuter att märka nåt. Han är bra tankspridd han... Men sen när han väl fick synd på det blev han verkligen jätteglad! <3 Mozi! Tur det, för det var ju det som var meningen!! :D Nu luktar det nystädat och ser verkligen rent ut!!

Nu kan man ju säga att det bara är en vecka kvar till Rhodos också!! :) Om jag fortsätter vara såhär aktiv om dagarna kanske jag hinner gå ner ett kilo till innan vi åker!! Vägde oss idag. Johan hade gått ner lite och jag stod på +-0 efter 2 dagar! Så jag ligger fortfarande under 73kg! Så underbart! :)

Efter en lång dag med MASSA städning är jag rätt trött och NU ska jag gå o lägga mig med riktigt gott samvete!! :D

Sweet dreams...

XXX

Kommentarer
Postat av: Anonym

Aaaaaeeeh men de här var ju kul läsning! Städning<3

2011-08-24 @ 23:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0