Helgen som varit!

Denna helg har gått väldigt fort! Kan bero på att jag jobbade fredag o lördag!

Fredag kväll spenaderades, fram till kl 19.15 på Hemköp i kassan och sen åkte jag hem till Trosa. Där serverades en supergod fläskfilé med potatiskroketter! Patrik hade sin Vendela hemma också!
Tittade på slutet av Goldeneye (skitfilm!) och sen var det sängen som gällde!

Upp tidigt på lördagen! Närmare bestämt 07.00, för att åka till jobbet o vara där till kl.08.00
Skulle jobba till 14 men blev kvar till 16 eftersom det var väldigt många som var sjuka! Härligt med 2 extra timmar! :) Hoppas verkligen på att få jobba massor denna vecka! Superkul att komma igång igen o dessutom ha arbetskollegor att lära känna! O ett jobb jag verkligen tycker är roligt!

Efter jobbet åkte jag hem till en spelande pojkvän. Gjorde iordning lite lunch och sedan mig själv. Packade ihop en helgväska eftersom vi skulle hem till Johan!
Middagen bjöd Johan på. Han hade gjort iordning Älgfilé, som var marinerad med vitt vin, vitlök och lite andra kryddor, och hasselbackspotatis. Till det serverades en gräddig rödvinssås som var något utöver det vanliga! Det bästa jag ätit på länge! Ni som nu tror att det skulle vara min Johan som lagat denna 5-stjärninga middagen kan nu få veta att det var Johan Holm, Lizas plastpappa som lagat maten. Vi åkte till Södertälje för att träffa Liza och blev som sagt bjudna på mat! Efter maten tittade vi lite på melodifestivalen, som förövrigt är ett riktigt skitprogram, och sen åkte jag, Johan, Liza och Gurra till O´learys och satte oss. Vi tog en varsin dricka och beställde in en nachotallrik. Satt och pratade ett par timmar sen åkte vi hem igen!

Söndagen (idag) fick jag min efterlängtade sovmorgon! Har sovit otroligt lite denna vecka och det är näst intill självförvållat! Lagt mig på tok för sent varje dag eftersom Johan jobbat eftermiddag. Vi åkte in till stan och träffade Liza och Gurra för att fika! Blev att gå lite på stan först sen lunch/fika som resluterade i att alla var extremt mätta! Blev lite mer stan efter fikat, sen åkte vi hem igen! Härligt att få umgås med Liza <3 Nu dröjer det nog lite innan vi ses igen, men vi har ju skype! :)
När vi kom hem var Johans mormor o morfar här. Vi satt och pratade lite, sen serverades middagen: fläskfilé a'la vitlök med ris/potatisklyftor! Smaskens! Trevligt att dom var här också!

När de hade gått fick jag 2 paket som de hade lämnat! Det var en burk som är formad som en cupcake och en kökshandduk med muffinsrecept och små cupcakes på! Verkligen jättefina! :) Tack så mycket!

Nu ska vi snart lägga oss eftersom det är förmiddagsvecka för Johan! Hoppas på mer och bättre sömn denna vecka! :) Kanske blir lite himym först! <3 God natt!






XXX


Kommentarer
Postat av: Mamma

Åh vilka fina saker ni fått till lägenheten. Det är ju så himla kul att få köpa lite smått och gott till Er. Puss.

2011-02-15 @ 19:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0