Kan man bli beroende...

Kan man bli beroende av att resa?? Isf tror jag att jag har blivit det och just nu har jag abstinens! Jag känner nästan att jag skulle tillfredställas bara av att flyga nånstans o sen hem igen! Bara för att få åka!

Kan såhär i efterhand bli rätt imponerad av mig själv, för jag har faktiskt åkt till London själv, ensam, på egen hand! Kanske inte låter som värsta grejen att klara själv, men för mig är det det! För det första vågar jag knappt åka till Södertälje själv (jo jag överdriver lite), men sen också med tanke på mitt lokalsinne så lykades jag väldigt bra!
Första gången jag åkte själv var i mars förra året och då tog jag en taxi från busstationen så det var väl kanske inte så mkt att skryta med. :)

Andra gången var i december. Då skulle jag åkt med en kompis men han bestämde sig för att stanna hemma när vi kommit till flygplatsen, av personliga skäl. Det gick så fort från att ha sällskap av någon till att helt plötsligt stå där helt själv. Ändå kändes det naturligt att resa ensam, det blev aldrig konstigt.
När jag kom fram denna gång skulle jag som vanligt ta bussen till London och sen ta mg till Lizas jobb. Jag hoppade på en tunnelbana och sen gick jag sista biten, och HITTADE!

Just nu har jag två "vill-åka-till"-ställen.
Det första är Marbella i Spanien. Där har jag varit rätt många gånger och jag saknar det så sjukt mycket, speciellt efter att jag tittade på videon vi spelade in när vi var där. Dum som jag var tog jag med mig kameran till Johnnys bar en kväll och filmade rätt ner i gambas-tallriken! <3 VILL HA VILL HA VILL HA!

Det andra stället är Los Angeles. Idag pratade jag med Jasmine som bor där (en bekant till familjen sen många år tillbaka) hon flyttade dit för 4 år sen (tror jag det var) och nu bor hon där med sin man och deras son Benicio Darin Ramirez, som förövrigt måste vara världens sötaste unge! <3 De var här i början av januari och hälsade på. Saknar deras härliga familj massor! Vi bestämde att vi skulle åka dit och hälsa på så snart vi bara kan! Och jag vill åka NUUUUUU!!!!!

Kanke skulle skriva in mig på rehab för detta??

XXX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0