Snurr...

Just nu känner jag mig lite snurrig... Inte som i YR utan som i förvirrad...

Känns som att jag tänker väldigt myket, på mycket olika saker...

Jag tänker mycket på flytten som ska bli UNDERBAR! :) Bara 81 dagar kvar, men vem räknar liksom? 

Jag tänker också på jobb: Är detta jobb något för mig? Kommer det släppa? Hittar jag något bättre? And so on. Såg precis att lönen var något bättre än väntat så det var ju bra!

Jag tänker också på relationer:
För ungefär ett halvår sedan tog en vänskaps-relation slut... Det var en relation som varat i nästan 4 år (eller nåt) men som faktiskt har varit riktigt bra... Ända tills för ett år sen, när det började gå riktigt utför.
Allt började med ett missförstånd, som ledde till ett uppehåll, vilket jag tyckte var väldigt tråkigt. Jag var ganska ledsen över det, men efter ett tag återupptogs vänskapen igen.
Det kändes OK, men inte helt bra. Det kändes liksom lite stelt, och jag kände att vi behövde prata om det som hade varit. Efter ett tag kändes det som att relationen blev sämre, av olika anledningar. Det ledde till att vänskapen än en gång tog slut. Vi hade olika åsikter och vi hade svårt att hitta en kompromiss.
I slutet av vänskapen kände jag mig illa behandlad och jag fick höra (av "vännen") att jag "FÖRTJÄNADE DET", samtidigt som personen i fråga indirekt förklarade att det var mitt fel att relationen blev sämre utan något konkret svar på varför, kallade mig falsk och ifrågasatte mig. 
När jag tänker på det blir jag arg/ledsen, men å andra sidan känns det bra att inte längre umgås med såna som faktiskt kan säga så till en vän. Oavsett om man har för avsikt att umgås mer eller inte. 
Ibland känns det jävligt tråkigt att det tog slut eftersom vi hade jävligt kul ihop. Jag saknar det vi hade...

Samtidigt känner jag att Johan och jag har roligare ihop nu än vi haft på länge. Det kan vara för att vi har fått mer tid för varandra...

Mycket att tänka på... o allt samtidigt ungefär...


XXX

Kommentarer
Postat av: Gudmor

Hej Jenny.

Det är jobbigt när det "tar slut".

Vad det än är för relation , kärlek vänskap släktskap arbetsskap (om det kan kallas så)

Men om man blir förminskad i en relation , så är det inte en bra relation.

Man ska aldrig behöva känna sig mindre värd.

Man "förtjänar" aldrig att känna sig illa behandlad.

En sån kompis är ingen kompis , utan en person som bara kan känna sig "större" genom att stå på andra.

Dessutom är det så att en bra relation bygger på ömsesidig respekt , och ska tåla att man har olika åsikter. (Tänk mamma o pappa)

Sen är det viktigt att man kommer ihåg ordet förlåt såklart.

Det finns massor av andra kompisar att upptäcka .

Såna som uppskattar dig för den du är !

Kram A



2011-01-25 @ 08:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0