Liten fågel....

God kväll... Medan Johan och Karlsson spelar tv-spel sitter jag vid datorn... som vanligt, och det är supermysigt. Vi har ätit mat ifrån Robbans, men eftersom det är mitt i veckan åt vi sallad. Karlsson åt en pizza :)

Dagen började med att åka till jobbet till kl.9. Jobbdagen gick relativt fort och efter det åkte jag hem och lagade spaghetti m köttfärssås. Jens var hos oss när jag kom hem. Han var kvar en stund men ville inte ha mat. Han vet inte vad han gick miste om, för maten blev riktigt god!! Därefter åkte vi till Grödinge golfbana. Dom har en pay&play-bana, och då får även vi nybörjare (utan grönt kort) spela.
När jag var liten brukade jag vara ute och slå med mamma och pappa på rangen, och tog dessutom en golfkurs när jag var 9/10 år. Sedan dess har jag bara slagit på rangen kanske 6-8 gånger.
Jag, Johan, Anna och Akhila började med en polett för att värma upp. Sen gick vi ut på 9hålsbanan. Eftersom vi spelar som dom nybörjare vi är fick vi släppa förbi folk. Första hålet (par 3-hål) slog jag 12 slag, varav 4 var i bunkern. Utslaget gick 8 meter. Precis jag jag drog upp klubban tänkte jag: Det här känns jävligt bra... Precis när klubban vände tänkte jag: Fan, jag skulle tagit av mig tröjan. xD
Hade ett par riktigt bra utslag. Det bästa hålet var det näst sista. Ett par4-hål. Slog ett redigt bra utslag och hamnade på i kanten på green, men eftersom jag är sämst på att putta chippade jag in bollen och hamnade typ 10 cm ifrån hålet och en Eagle... Men efter en enkel putt slog jag i bollen och gjorde en BIRDIE! 3 slag på ett par 4 hål! Det kändes så underbart! Trots det var jag sämst av oss 4... Men det spelar ingen roll för jag gjorde en birdie!!

Nu ska vi sätta oss på balkongen och mysa med tända ljus en stund, sen ska jag sova! <3
Orkar inte skriva mer just nu så deet får bli mer nån annan dag!!! <3

XXX


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0