Rhodos-Målet!

Från och med i måndags har jag som mål att gå ner 6 kg tills vi åker till Rhodos den 31/8. Alltså 6 kg på 2 månader... Kanske är ett rätt högt mål, men det betyder bara att jag måste kämpa mer. Nu är de flesta födelsedagar avklarade och utom semestern finns det inga anledningar till undantag. Däremot kommer vi ha en dag i veckan där man får äta och dricka vad man vill. För mig fungerar inte totalförbud (tro mig, jag har testat).
Jag och Johan har varit jätteduktiga i veckan:
Vi har dragit ner som fan på kolhydraterna (Nej vi kör inget LCHF eller liknande, bara dragit ner på kolhydraterna)
Det enda jag dricker är vatten, och jag dricker MASSOR med vatten. Lite mer än 2 liter om dagen. Äter ingen potatis, pasta eller ris. (dock lite bulgur till kycklingen)
Det enda jag äter med rätt mycket kolhydrater är Allbran-flingor med Yoghurt till frukost. Till det skär jag ner ett äpple i småbitar och det är verkligen en jätte bra frukost för mmig. Jag håller mig mätt och pigg jättelänge!

Hela veckan har vi motionerat:
Måndag: Joggade/gick ut till möllebadet och tillbaka, Ca: 40 minuter (Johan var ute o sprang i spåret)
Tisdag: Gick 2,4km-spåret ute vid Lida. Efter det badade vi och simmade lite.
Onsdag: Gick 2,3km-spåret på Lida och sen simmade vi en stund. (Ca 150m)
Torsdag: Promenad i Möllespåret, 2,4km.

Idag är det fredag och vi tänkte motionera i form av att titta på trosa stadslopp! (Man klappar faktiskt händerna jätte mycket då). Får väl se om det blir nån kvällspromenad kanske!

I måndags var det "invägning", och min start vikt blev 74,1 kg. Håll tummarna för mig nu!!

Imorgon åker vi till Göteborg på en minisemester. Jag, Johan och Karlsson ska se Metallica (Med The big four) Missa inte att det även sänds på SVT så hål utkik efter oss.

Igår bjöd Karlsson mig på bio! Vi var på premiären av Transformers 3. Det var verkligen supertrevligt och filmen var jättebra! Egentligen är det ju inte min typ av film, och jag måste väl säga att fight-scenerna blir lite mycket för mig, men i övrigt var det mycket bättre än förväntat. :) Jag hade jättetrevligt hela kvällen, även fast Karlsson retades med mig och "suktade" mig med sin Oscars-meny (En jätte stor Cola och en jättestor hot-snacks)"Sluuuuuuurp.... Aaaaaaahhh" "Ta ett chips... bara en... kom igen" Men icke sa nicke. Jag hade min mörka choklad och mitt bubbelvatten. Det fick minst lika bra! :D men imorgon är det lördag och jag tror det blir "min dag i veckan".
Efter bion tog vi sista tunnelbanan till fruängen och sen skjutstade han mig till tumba! Tack så mycket för igår Karlsson! <3 :)

Nu ska jag börja packa inför helgen och sen kanske börja röra mig emot Trosa!!

XXX


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0