Tjejkväll...

Hej och ursäkta för att detta inlägg har dröjt! Jag tänkte nämligen skriva lite om förra helgen (även fast den nya helgen redan är här)

I fredags åkte jag, Johan och Karlsson till Lida och badade, därefter åkte vi hem till Karlsson. Där bjöd han och Malin (hans syster) på tacos! :) Maten var precis klar när vi kom hem ifrån badet. Maten var supergod o sällskapet var supertrevligt. Ännu en gång satt jag ute och åt, bland getingar, utan att vara rädd! Tack igen Stefan! <3 Du har förändrat mitt liv!
Många skratt och mycket mat senare skulle killarna spela. Dock inte TV-spel som alltid annars, utan denna gång skulle dom spela trummor och gitarr. Karlsson har skrivit lite egen musik och Johan har skrivit lite på ett riff till gitarren. Så nu (har jag bestämt) att Johan och Karlsson har startat ett band. Johan spelar gitarr och Karlsson spelar trummor. Tillsvidare heter dom Jennys bitches och jag ska lära mig att spela bas för att ta en plats i bandet (jag är ju trots allt manager). Malin får sjunga! :)
Desvärre började killarna spela rätt sent, och det slutade med att grannen kom och klagade. Kvällen slutade med att vi skjutsade hem Karlsson till Alexandra i Rönninge och sen åkte vi hem. Lyckad kväll!

På lördagen gick jag upp runt 11 för att påbörja städningen inför tjejkvällen. Städningen tod närmare 3 timmar, sen var jag tvungen att åka och handla mat. Plockade upp Nattis i Tumba C och sen åkte vi hem och började med maten. Mamma och Angelica kom bara ett par minuter innan Anna kom. Jag fick en jättecool flaska för olja/vinäger och en hemodlad basilika av Angelica. Fick paket av familjen Wikström också: En äggtimer (som man kokar tillsammans med äggen), ett armband och ascoola salladsbestick. Tack så jättemycket för presenterna! :)
Stackars Anna fick vänta en stund så vi fick slänga i oss maten.
Anna hade en hudvårdskurs med Mary Kays produkter och hon är jätteduktig! Vi fick testa ett handset, ansiktsvård och lite foundation! Det var verkligen supermysigt! Jag passade på att köpa lite smink.

När Anna gick gjorde vi oss iordning och sen åkte vi till stan. Vi gick till Jensens på Vasagatan men där var det så mycket folk så vi gick till restaurangen som ligger på Sveavägen. Vi fick en supertrevlig servitris som visade oss till bordet. Mamma inledde med ett skrattanfall och tyskarna som hade bordet bredvid oss undrade nog om vi var höga... "Lätt läckel lax till lottaaa" xD Vi spenderade flera timmar på Jensens och hade hur trevligt som helst. Man hinner prata om så mycket intressant. Synd att vi inte gör sånt oftare. Det blev en trerätters med friterat till förrätt, kött m pommes till varmrätt och glassbuffé till dessert. Tyvärr är magen inte så stor som man önskar ibland. Blev sjukt mätt.
Efter maten tog vi en långpromenad från sveavägen till gamla stan. När vi kommit en bit såg vi en kille som ramlade/svimmade o slog i backen med en ordentlig smäll. Jag kan fortfarande höra ljudet av smällen. Det lät typ som att släppa en jävligt stor köttbit på asfalten. De andra kollade om han behövde hjälp men han hade 7-9 kompisar som hjälpte honom och hade ringt ambulans. Han blödde tydligen massor ifrån hakan.
Det var verkligen supertrevligt att bara gå runt och mysa i Gamla stan.  Men av nån anledning blev jag supernojjig och fick för mig att nån skulle spy framför mig och det ville jag verkligen inte. (typisk nojja jag får efter kl. 00 på fredag och lördagkvällar i stan, men denna gång var det värre än nånsin) Den här gången var det inte långt ifrån att det hände heller. Det var en kille som stog böjd och hostade och spottade. Hade verkligen ångest, och jag ville bara hem. Vi gick till Centralen och där sa vi hejdå. Vi stämplade våra remsor, men det visade sig att vi skulle få vänta 30 minuter på nästa (och sista) tåget. Jag var superstirrig så mamma och jag skulle kolla efter en taxi som kostade max 500kr. Vi hittade en chaufför som körde oss för 550kr (Fast han hade sagt minst 600kr från början) Det var väldigt snällt att han körde oss utan taxameter iallafall. Precis när vi hoppade in i taxin släppte klumpen i magen rejält och det var väl spenderade pengar!

När vi kom hem, runt 02-tiden, var det bara att hoppa i säng på en gång eftersom jag skulle upp o jobba kl. 9 dagen efter.
Kvällen var extremt lyckad och jag hoppas att det är en tradition vi kommer hålla. :) Vi bestämde att nästa år äter vi på kohpanjang (vet ej hur det stavas)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vi hade velkligen en lolig kväll! Sel ledan flam emot nästa. Puss. Älskal dig!

2011-07-16 @ 23:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0