Födelsedagsfirande

Nu har jag varit sådär dålig på att blogga igen! Hade för avsikt att blogga i måndags men då var jag så trött såå jag gick o la mig o sov en stund istället. Så nu får det bli ett långt inlägg istället!! :)

I fredags (midsommarafton) vaknade vi i Trosa och började med att åka ut till JanEs lantställe på Edanö. Han köpte det för en vecka sen och det var verkligen superfint! Han har massor med tomt och 4 små hus. Det var verkligen mysigt där ute!
Efter det åkte vi hem o åt sill-lunch (skinka-på-burk för mig och mamma som inte äter sill). Jag förstår inte hur det kan vara så gott med färskpotatis, skinka som luktar kattmat och gräddfil med gräslök. Gott var det iallafall! blen en turbo-snabb lunch eftersom vi skulle hinna ut till västerljung också! O det hann vi! Alltid lika mysigt att strosa runt där på midsommarfirandet. :)
Efter det åkte vi till tumba och firade med Johans familj. Vi hade fem-kamp och jag kom sist... :( Som tur är går ingen lottlös! :) spännande somm tusan! Även här var det sill, men jag fick skinka istället! Sen bjöds det på grillat. Kvällen var supertrevlig, och spårade tillslut ur med att alla mätte midjan med ett måttband som Maria hade fått hos viktväktarna. Men roligt hade vi iallafall!

På midsommardagen firade vi Björn, Johans morfar, som fyllde 75 år! Han mådde inte så bra när han kom dit, men piggnade på efter en stund. Vi fick italiensk planka och tårta! Det är alltid lika intressant att lyssna på deras historier om allt dom har varit med om. Speciellt om alla deras resor. Jag hoppas verkligen att jag får uppleva lika mycket som dom.

I söndags fyllde jag år och det firade vi med att ligga en bra stund i sängen o bara mysa! Jag blev t.o.m killad på ryggen och det, kan jag lova, händer inte ofta! Sen gick Johan upp och gjorde frukost på sängen till mig. Jag fick en tallrik med yoghurt, allbran-flingor med äppelbitar. En av bitarna var skuren som ett hjärta! <3 Han kan faktiskt vara lite romantisk om han vill. Sen var det bara att börja städa lägenheten och sen åka o handla. Handlade massa fika o grejer till tårta och jag hann precis bli klar med allt innan alla gäster började komma. Hade MASSOR med folk här och det var verkligen jättetrevligt! Alla verkade gilla fikat och speciellt mina hembakade kakor! :)
Jag fick massor av presenter, o massor med pengar!!!! :) (känner mig så sjukt bortskämd!!) Tack så mycket, alla som var där och gjorde min dag superbra och TACK SÅ MYCKET för presenter och pengar! <3 Tack för att ni hjälpte mig att ha råd med resan till Rhodos!!!!

När alla gäster hade gått skyndade vi ner till utflyttningsfesten vi var bjudna på. Familjen längst ner i huset ska flytta ut imorgon så dom hade bjudit in resten av läkarstigen 3 på ett litet kalas. Dom bjöd på smörgåstårta och nån form av cheesecake tror jag att det var. Den var riktigt god!
Det ar första gången jag satt ute och åt sedan min hypnosterapi. Och det första som hände när vi kom dit var att det kom en geting förbi-flygande. Men jag höll mig lugn... Sen satte vi oss vid bordet och eftersom det var både mat och läsk på bordet ville getingarna också vara med på festen, helst där jag satt. För ett par månader sen hade jag inte ens tänkt tanken på att sitta ute och äta. Men nu, när jag hade getingar flygande runt mig, satt jag kvar och var faktiskt inte rädd! Jag är sjukt imponerad över att hypnosterapin funkade SÅ bra som den gjorde.
Det visade sig sen att familjen hade ett getingbo under altanen där vi satt.
Sen middag avslutade min födelsedag tillsammans med betalning av resan och Johans födelsedagspresent: En HELDAG på water-park Rhodos med inträde och mat, när vi kommer dit! :D Vilken super dag jag hade!
Nu tänkte vi lägga oss och ni ska få vila ögonen, så ska jag skriva om denna vecka så snart jag kan (orkar/har lust) :)

God natt och ännu en gång TACK så jätteycket till alla som var med och firade min födelsedag! <3

XXX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0