platta muffins

Eftersom jag tog en ordentlig sovmorgon imorse blev det inget bullbakande idag. Jag bestämde mig för att göra muffins istället, och det gick åt helvete.... De blev helt platta och utsmetade över hela plåten typ...

Idag har jag tänkt väldigt mycket på den eventuella resan vi ska åka på! (som för övrigt är om 70 dagar) Jag blir pirrig i hela kroppen när jag tänker på det!
Resan går till SunFamily Poseidonia (Ving) på Rhodos västkust och det verkar vara ett supertrevligt ställe.

Kolla in fler bilder på: http://www.ving.se/grekland/rhodos-vastkust/poseidonia?QueryDepDate=20110814&QueryDepID=11937&QueryDur=8


Läste om en strand på Rhodos som kallas för "gloden beach" men som ska vara rätt svår att hitta till. Jag vill väldigt gärna åka dit för efter mycket googlande hittade vi en vägbeskrivining dit och en kort video därifrån! Det verkar helt underbart! Hoppas verkligen att vi får ihop det så att vi kan åka!

Får massa flashbacks till GranCanaria2009, som jag aldrig bloggade ordentligt om! Även då åkte vi med Ving och var supernöjda! Hotellet vi bodde på heter Norcopia och är ett scandinaviskt ägt hotell. Alla som satt i receptionen kunde svenska och var väldigt trevliga!
Vi badade mest i poolen vid hotellet och där fanns även en poolbar, med lättare maträtter.
När vi badade i havet gick vi bl.a till Playa del inglés  där stranden var lite finare än i San agustin. Det tog ca 20 min att gå dit. En dag stannade vi till på en del av stranden där det var lite mindre folk. Det var som jag trodde, rätt stenigt. När vi stod i vattnet (upp till knäna) kände vi  efter stenar i vattnet, och plötsligt sparkade Johan till i vattnet samtidigt som han "tjoade" till. Då såg ut som en fisk som slog till emot mitt ben. Jag blev livrädd, skrek och sprang upp ur vattnet. Vi tittade i vattnet och såg att det var en stor rocka. Jag satte mig på min handduk på stranden och kunde inte stå upp på en stund eftersom jag blev så rädd.
Det roligaste var när det kom en rätt vältränad man 25-30-års åldern, i knallgula speedos och såg rätt macho ut. Han studsade upp ur vattnet som en ballerina när han insåg att rockan var vid honom!
Efter det gick vi vidare till nästa del av stranden...
Vi testade lite olika restauranger i olika prisklasser, mest runt playa del inglés. Men av en händelse hittade vi en restaurang i del lokala köpcentrumet där maten var superbillig, så vi gick dit på kvällen. Det visade sig vara den bästa och mest prisvärda restaurang vi ätit på under hela veckan. 3 rätters middag för 11 euro/person. Restaurangen heter MÄLAREN! Väldigt exotiskt! haha! Personalen var väldigt trevlig och kunde lite svenska.

Vi åkte iväg på delfinsafari en dag och det var jättehäftigt. Det tog ett par timmar och vi fick se massor med vilda delfiner.

4 år idag <3
Bild på  oss ifrån delfinsafarit! Denna bild utsågs till Semesterbilden 2009 av mig! (liten kul grej jag har fått för mig att göra!)

Nu ska jag börja röra mig mot jobbet, och fortsätta drömma om resor...

XXX


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0