Fula ord...

Många är dom... Fula ord alltså... Dom flyger just nu runt i huvudet på mig eftersom att Sverige förlorade VM-finalen i ishockey mot Finland... När jag blir såhär arg och besviken tänker jag VÄLDIGT fua ord, men som tur är kommer de aldrig ut ur min mun! (Då hade jag fått många veckors utegångsförbud för mamma). Alla matcher som jag har sett (missade första två i grundspelet) har varit riktigt bra! Hela turneringen har varit superrolig att titta på. Ända till 3:e, och AVGÖRANDE, perioden i finalen. Speciellt sista halvan av den var bedrövlig att titta på. Sverige tog ledningen med 1-0 i andra perioden och det såg riktigt lovande ut! Men finland kvitterade med 7 sek kvar av 2:a perioden och sen gick det utför.
Det blev 2-1 o 3-1, sen kändes det rätt kört. Sverige blev stressade o nervösa o det såg ut som att ALLT det bra dom hade i bagaget bara föll ur... Inget gick som det skulle :( Tycker mest synd om Fasth som inte hade nån som helst hjälp av sina backar under sista minutrarna. Han blev utsedd till turneringens med värdefulla spelare och det var HELT RÄTT spelare som fick det priset.
Jag är verkligen grymt imponerad av Viktor Fasth, som vid 28 års ålder gör både elitseriepremiär och landslagsdebut. Och dessutom gör det på ett så jävla bra sätt så man blir nästan rörd! Hans fokus och lugn är för mig helt sagolikt och jag hoppas att han får fortsatt förtroende i Tre kronor! Jag vill ha honom där iallafall! :)

Nu ska jag trösta mig själv med lite Ben&Jerrys - Half baked! <3

XXX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0