Hockey-VM

Nu är matchen slut mellan Sverige och USA i hockeyVM. SWE vann med 6-2. Det var det 3:e matchen i detta VM och den andra som SWE vann. Nu spelas nationalsången :)
Måste säga att jag är imponerad av Viktor Fasth, som står i mål. Han gjorde en grymt bra match ikväll, och han gör det med ett sånt lugn... På fredag ska vi ta frankrike!

Idag har jag tränat i 1timme o 8 minuter på mitt Wii ändå känner jag för att träna mer! :) Kändes riktigt skönt... Kändes som att jag blev lite svettig (vilket aldrig händer annars). Ska bli så skönt att komma igång nu. Hoppas på fint väder imorgon så jag kanske kan komma ut o gå/jogga lite :)

Veckans väder har varit lite skumt... Ena dagen kan man gå i sommarkläder och andra dagen är det snö på backen när man vaknar igen.

Kom på att jag inte berättat om valborg:
Valborg firade vi först hos Tess, som hade födelsedagskalas med Erik. Dom fyllde 20 båda två. Efter allt för mycket tårta åkte vi vidare hem och lagade god mat och sen vidare till Solna. Där skulle vi träffa Liza och Matt hemma hos en kompis till Liza. Innan vi hittade dit hittade vi hem till morfar och Elsie, där vi stannade en stund och pratade. Synd att vi inte kunde stanna längre bara...
När vi sen gick hem till Joar (Lizas kompis) var det två stora råttor som prasslade i busken och sen sprang ut på gångvägen där vi gick... LÄSKIGT!
Kvällen var trevlig. Pratade mycket engelska med Matt och Liza och det känns inte alls lika läskigt att prata längre... Första 3 gångerna jag träffade Matt var jag alltid nervös o pratade inte så mycket. Nu tycker han nog att jag pratar för mycket istället. Men det är bra träning och det är dessutom roligt! Jag tycker om Matt. Har är väldigt snäll :) Det pratades och spelades beerpong och vi hade allmänt trevligt! :)

Önskar att jag kunde få vara i London ikväll eftersom Panic! är där.. Liza den lilla skitungen fick tag på biljetter o jag hade såååååå gärna velat vara där...

Nu ska jag ta o hitta på nåt vettigt att göra :)

XXX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0