Mumsig pasta

Mätt och belåten! Dessvärre sjukt sötsugen! Middagen jag lagade idag blev underbart god och bättre än förväntad! :) Tänkte lägga upp receptet, mest för min egen skull men också så att ni andra ska få chansen att smaka den!

Receptet på Jennys supermiddag:

Kycklingfiléerna
(1kg) kryddade jag med mild chili, citronpeppar, lite tacokrydda och salt. In i ugnen i 175°C tills den är genomstekt

Spaghettin:

Spaghetti för 4 personer  (jag föredrar barillas pasta)
6st Sparrisar
2 klyftor Vitlök
2-3dl Creme Fraish
2,5dl Grädde
1st Paprika
1 st Salladslök


Koka spaghetti, i 4 minuter (alltså halva koktiden).
Hyvla sparrisen och fräs den i smör tillsammans med riven vitlök. Blanda ner creme fraish och grädde. Koka upp och smaka av med lite kryddor efter smak. Jag använde citronpeppar, chili och salt. När det smakar som du vill, rör försiktigt ner pastan och låt koka i 4 minuter till. Se till att det inte blir överkokt!!!! När pastan är klar tar du av den ifrån värmen och rör ner hackad paprika och salladslök (Ska ej kokas)

Servera med kycklingen och gärna en god sallad! :)




Bon apetit! :)

XXX

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ser ljuvligt gott ut. Du är så påhittig med mat och vi tänkte på dig igår, vi åt Köttfärsrätt ala Jenny men det blev sådär. Saknar din matlagning och ser verkligen fram emot lördag. Saknar inte bara din matlagning men vi håller på att vänja oss. Love You

2011-05-24 @ 21:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0