Arbetslös

Idag har jag varit "ledig" dvs arbetslös. Idag har jag verkligen känt mig ARBETSLÖS. Och jag blir verkligen så rastlös när det inte finns något att göra. (Jag vet det finns alltid nåt att göra) Känner inte för att städa och inte för att träna. Inget bra på TV och surftorka för inte saken bättre.

Jag har ändå gjort lite nytta idag. Jag har sökt 4 jobb så nu är det bara att hålla tummarna... Om jag inte får mer tider på jobbet kommer jag verkligen vara tvungen att söka mig vidare på riktigt och det vill jag egentligen inte! Jag trivs superbra på jobbet, med folket, med arbetet och med lönen (när jag får jobba).

Igår var Susan och Ville på besök! Supertrevlig lunch och massa babbel som vanligt. Ville har varit på språkresa till england och jag tycker verkligen det är jättemodigt att åka iväg till ett främmande land när man är 13 bast. Modigt även av Susan att släppa iväg honom! :)
Första gången jag åkte iväg själv (fast tillsammans med Liza) var till Jönköping. Lia hade träffat en kille som hon började bli lite småkär i och när jag frågade mamma visste jag att det var ett långskott. Men efter att min mamma pratat med killens mamma om att vi skulle komma och vi dessutom blivit erbjudna skjuts hela vägen av en bekant så fick vi åka iväg. 5 hela dagar var vi borta! Och vi hade superkul!

Vi blev bjudna på middag av Johans föräldrar. Tacos närmare bestämt. Och till efterrätt blev det LCHF kladdkaka (kan lägga upp receptet senare om jag kommer ihåg).
Jag och Maria satt och pratade jättelänge. Det är verkligen supertrevligt när vi sitter i typ 4 timmar o bara pratar massa tjejsnack! Igår pratade vi mest om Mary Kays smink.

Jag kom fram till att om jag får ett deltidsjobb och tillräckligt med pengar, kan jag tänka mig att bli hudvårdskonsult för Mary Kay. Det skulle nog vara kul! Vi får se vad som händer.

Imorgon kommer Liza hit och vi ska ha en super-tjej-spa-kväll. Ser verkligen fram emot det!! <3
Nu blir det sådär sen middag igen...

XXX


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0