En hand i vägen....

Tänkte att jag skulle blogga lite, men det är inte världslätt när Johans hand okuperar halva mitt tangentbord. Han sover så sött nu, min älskade och har ingen aning om att han är otroligt mycket ivägen för mig...

Tittade på nyheterna och vädret nyss. Temperaturen ligger på mycket över det normala för årstiden, högsommarvärme säger dom. Ändå tycker jag att jag att det är åt helvete för kallt. Önskar att det kunde vara som på Rhodos i några veckor till. Så man kan sola och bada och bara njuta av värmen. Att kunna klänning eller shorts på sig utan att frysa. Nu går vi mot kallare tider där man vecka för vecka måste sätta på sig MER kläder... Det känns ju sådär. Idag var det iofs ganska varmt, men som sagt: inte tillräckligt. Jag börjar ändå hata hösten mindre och mindre. Jag kan tycka att det är väldigt vackert när det blir gult och rött på träden och jag önskar att jag hade en systemkamera så att jag kunde ta massa fina bilder. Min favorit-höst-bild är denna:

i LÖV you!

Min lilla bebis <3

På tisdag börjar ju jag som sagt mitt nya jobb, och jag längtar verkligen tills jag får mitt gymkort. Just nu är jag supersugen på att träna och önskar att det var ljust ute så jag kunde gå ut och springa lite. Hoppas att jag kan få behålla denna energin och lust till att träna. Det känns lite som att jag har fastnat lite i viknedgången och behöver göra något för att det ska fortsätta som det gjorde från början. Mitt mål är 60 kg och jag har ungefär 12kg kvar.

När jag tänker på det känns det som att ddet ska vara hur lätt som helst, men det är det verkligen inte. För ett år sen var jag 3 kg lättare och jag är väldigt glad att det inte skiljer mer är så. Däremot för 3 år sen vägde jag ungefär 58kg vilket innebär att jag var 14kg lättare då.
Något som är väldigt skönt just nu är att mitt sötsug börjar minska väldigt mycket. Det känns så underbart att kunna gå förbi godishyllan i affären utan att ens känna att jag vill ha något.
Jag tror att, när jag kommer under 70-strecket kommer jag få en själförtoendeboost och det är nog precis vad jag behöver. Min förhoppning är att vara under 65 lagom till jul, men just december månad kommer nog bli sådär. Jag vet inte vad vi kommer ha för traditioner hemma hos oss men juskinka kommer att ätas med julknäcke och senap <3 Vi får se hur vi kommer göra, men adventsfika är något man måste ha! Det kanske inte gör något om man håller det till advent:arna (vad är plural av advent?) Kanske har vi kommit så långt att vi inte ens vill ha det då, det vet vi ju inte än...

Imorgon är vi bjudna på middag hos grannarna som tack för hjälpen men hundarna förra helgen. Det ska bli jättetrevligt! Kul att lära känna dom lite bättre faktiskt!

Nu blir det natti så får vi väl se vad jag hittar på imorgon!! :)

Good Night!

XXX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0