Gott nytt år!!!!!

Så, 1 Januari 2012.... Dagen har varit en riktigt mysdag. Gick upp vid 13-tiden o sen dess har det bara varit lugnt. Åt rester ifrån gårdagen till filmen Kick-ass! <3 Men nog om idag, som som sagt har varit rätt händelselös.

Eftersom vi skulle fira nyårsafton hos oss gick vi upp rätt hyffsat för att plocka iordning o städa lite i lägenheten. Åkte o handlade lite o sen åt vi lite frunch. Sen drog städning/tvättning/fixning igång. Höll på hela dagen o var färdiga 45min innan folket trillade in. Jag blev klar med dusch o smink strax efter 18. Matlagning o dukning hjälptes vi åt med.
Till förrätt serverades Ishavstoast med lax (ost/skinka för dom som inte tycker om/tål skaldjur). Varmrätten bestod av Oxfilé, Jennys potatisgratäng och hemgjorda rödvinssås. Min absoluta favoritmat! Den fick högsta betyg av gästerna. Jag blir så glad när jag kan göra andra människor nöjda och glada över maten. Självklart åt vi så vi nästan sprack! Anna var tyvärr tvungen att åka till akuten vid 20.30, som tur var bara för att jobba! :) Hon hamnade på avd. kirurgen, skitkul just på nyårsafton.
 
Till efterrätt hade Kjelle (Johans pappa) gjort cheesecake! Det serverades med hallon o det var också jättegott!
Massor med babbel o mys o snart började det närma sig 12-slaget. Jag hade planerat att gå upp till grustaget o titta, men eftersom mamma hade en infektion i ljumsken (igen, stackars... <3) o större delen av gänget ville vara inne så valde vi att vara kvar i lägenheten. Jag gick ut på balkongen en kvart innan o redan då började det smälla rätt rejält. För att veta när det var dags tittade vi på Jan Malmsjö som skulle ringa in det nya året. Det blev en liten tabbe när han råkade ringa in 2012 lite för tidigt! Efter skålande/pussnade/kramande gick jag ut på balkongen för att titta på fyrverkerierna! Det brakade det loss ordentligt. Och länge höll det på... Under nästan 20 minuter var det massor med raketer o smällare.
Jag som blir aningen HYPER när det handlar om raketer blev som ett litet barn igen! <3 Den bästa showen kom ifrån mosshagen, nedanför berget där dom drog av en riktig rökare. Det höll på i nästan 2 minuter o eftersom det var rätt nära smällde det rätt högt också! <3 Helt underbart! Vi skickade iväg 10 st himlalyktor och det var också fint. det var några som hade skickat iväg nästan 20st samtidigt lite längre bort. Superhäftigt tycker jag. <3 Efter att jag spenderat den första halvtimmen av året på balkongen förflyttade jag mig in igen och där serverade vi lite ost och kex innan folket skulle hem. Eftersom Erik skulle till brandkåren o praktisera kl 9 på nyårsdagen ville dom åka hem rätt hyffsat. Vid 01.30-tiden åkte hela gänget hem och inte långt därefter la vi oss för natten. Det var en lång och helt underbar dag! Tack Mamma, Pappa, Johan, Erik, Anna, Kjelle och Maria som gjorde kvällen helt underbar! <3 Blir till att kämpa hårt nästa år för att toppa denna kväll. Svårslaget!

Redan nu ser jag fram emot detta år! Speciellt januari som jag redan nu hoppas och tror kommer bli helt klockers! Just nu väntar jag på besked ifrån lillebror Marcus Sörensen som förhoppingsvis idag får sin bebis med sin flickvän Belinda. <3 Jag ska bli "faster" <3 Pirrig o håller alla tummar o tår att allt går bra!

På onsdag ska jag på hockey då SSK möter Borås o hoppas att jag får se Marcus spela! Nästa helg fyller Kjelle och dessutom firar Johans mormor o morfar 50årig bröllopsdag. Helgen därpå, närmare bestämt den 14:e januari firar jag och Johan 6 år tillsammans! 6 år är ju lååång tid! <3 Mozi! Förhoppingsvis firar vi det på mongoliska restaurangen på sveavägen och på nån bra bio!
Sen den 26:e åker jag till London med jobbet o blir kvar fram till den 4:e feb. Jag ska få träffa Liza och se Panic! i London! Sen är det bara 10 dagar kvar till <3allahjärtansdag<3! Moz!
Jag och Johan kommer fr.o.m imorgon köra LCHF igen o förhoppingsvis har jag råd med det ett tag framöver. Mitt mål kommer att vara 65 kg fram till sommaren, dvs 1 juni! Det innebär att jag kommer behöva gå ner ca 8-9 och det tycker jag känns rimligt med LCHF på 5 mån! Vi får vä se vad som händer! Smalare ska jag  bli iallafall! Så är det bara!

Just nu lyssnar vi på Finley Quaye & William Orbit - Dice som är vår nyårs låt! <3 Riktigt mysigt!

Blir varma mackor till middag ikväll förhoppningsvis inte för sent i säng eftersom det är jobb imorn! Ska försöka få ihop en recap av 2011 innan kvällen är slut!! <3

XXX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0