RECAP - 2011

Här kommer året som varit i en liten recap!

Januari:
* Hade jobbmöte i Sundsvall (ProAqua) åkte tåg i nästan 7 timmar för ett möte på knappt 3 timmar!
* Dagen efter skrev vi (Johan) på för en lägenhet i Söderby! Efter mycket om&men&velande hade vi bestämt oss och allt var äntligen klart!
* Jag träffade Benicio Darin Ramirez för första gången <3 Min bebis!
* Jobbade som dammsugarförsäljare
* Firade 5 år med Johan med bio o mongolisk buffé
* Var ute på 550 med några ifrån Johans jobb. Skittrevlig kväll!
* Klippte lugg för första gången sen jag var liten. Sist jag klippte själv var jag typ 6 år o det blev typ 3 mm kort. Inte snyggt!

Februari:
* Liza var på besök o vi hade tacokväll o mys
* Började jobba på hemköp i Vagnhärad
* Var på en supertrevlig fest med ett gäng ifrån Johans jobb

Mars:
* Var nära att bli av med körkortet efter att ha missat stopplikten i en korsning i Tullinge, men den snälla polisen gav mig tillbaka mitt körkort o gav mig en "muntlig varning". Tack snälla du! <3
* Vi bokade biljetter till The Big 4 tills i Juli.
* Johan & Liza fyllde 22 år!
* Min lillebror spelade hockey ihop meed min högstadiekärlek Roffe! <3
* Panic! at the disco släppte nytt album som vaar sjukt bra!

April:
* Den 15:e april blev jag och Johan sambos. Vi flyttade ihop till en tvåa i Söderby, Salem. Vi fick massor av hjälp av mamma, pappa, Maria och Kjelle! Tack så mycket!
* Eftersom vi hade rätt mycket att göra med flytten o allt hann vi inte med så mycket mer i april.
* Tog en tvåtimmarspromenad runt Söderby/Mölle/Rönninge. Hade rätt snygga blåsor under fötterna när vi kom hem.
* Firade valborg i Solna med Liza och några vänner

Maj:
* Firade ett gäng födelsedagar, bl.a Mamma och Patrik!
* Var på överraskningsfest för Emil, där sonen i familjen, ca 5 år kräktes rakt framför ögonen på mig. Blä!
* Började spela L.A Noire.
* Fick min första p-bot, efter att jag varit stressad till barnmorskan. Jag la fram p-skivan i fönstret men ställde in den på fel tid!
* Jobbade på en hundutställning i Vallentuna. Superkul!
* Firade Tes student och drog på mig en skitsnygg bondbränna! Snyggt o skönt.. NOT!

Juni:
* Firade Patrik o Bella som tog studenten. Även Emma och Amanda firades för samma sak!
* Var på hypnosterapi mot min getingfobi.
* Firade midsommar med lunch i Trosa o middag i Tumba
* Firade Johans morfar som fyllde 75 år
* Jag fyllde 22 år!
* Jag satt ute och åt på en veranda som hade ett getingbo under, och var helt lugn. Även fast getingarna nästan var på mig satt jag stilla! Hypnosterapin fungerade!!!!! :)
* Bokade biljetter till Rhodos!
* Var på transformers3-premiären med Karlsson

Juli:
* Åkte på "The lucky7-resan" med Johan och Karlsson. Det var supervarmt denna dag, strax över 30°C. Vi åkte till GBG. Såg Transformers 3 (igen), Metallica (Anthrax, slayer o megadeath också). Hade en supertrevlig helg, med trevlligt sällskap, god mat och ett mindre bra hotell!
* En äcklig finsk farbror klagade på mitt sätt att parkera när jag just parkerat perfekt. Jag blev så chockad att jag inte ens kunde bli arg.
*Hade en supertrevlig tjejkväll med Mamma, Nattis och Ange. Lättlunch hos mig! Även Anna Casteberg var med en stund eftersom hon höll i en MaryKay-kurs. Supertrevligt! Åt senare på Jensens BØfhus där mamma flippade ur o skrattade så hon tjöt! Jättenöjd med kvällen! 
* Slog en birdie när jag, Johan, Anna och Acke gick en 9hålsrunda på Grödinge Pay&Play-bana.
* Terrordåd i Norge. Usch...
* Tog twinrix-sprutan

Augusti:
* Åkte till Leksand och rättvik för lite semester o fina bilar.
* Hämtade päronen efter att dom varit i Ungern.
* Körde LCHF och gick ner 4 kg på en månad!
* Blev glad åt att doktorn gav morfar bra besked
* Såg Foppa i publiken när SSK mötte MODO
* Pappa och jag hade en "far&dotter-dag". Vi spelade en 18hålsrunda golf och pappa skämde bort mig hela dagen
* Åkte till Rhodos. Fick ett SMS, strax innan planet lyfte, från Liza som i hemlighet hade bokat en resa till Rhodos med några vänner o överraskade mig! :)

September:
* Vi hade en superbra vecka på Rhodos <3
* Stefan Liv, en stor hockeymålvakt i Svergie omkom i en flygolycka tillsammans med över 40 andra som var ombord på planet. Otroligt tragiskt.
* Hade en tjejkväll med Liza som var supermysig! Tacos, hud&hårvård o massa flum!
* Skrev in mig på arbetsförmedlingen eftersom jag bleev "arbetslös".
* Fick en intervju samma dag jag skrev in mig på arbetsförmedlingen.
* Fick jobbet som telefonförsäjare

Oktober:
* Började jobba som telefonförsäljare på ProBizz
* Patrik gjorde en sjukt snygg Foppa-straff! Sjukt snyggt! Se den HÄR!
* Sökte till Turistvärd-utbildningen.
* Drack öl på jobbet för första gången xD
* Skapade min reseblogg Travellingbyjheart.blogg.se

November:
* Pappa fyllde 45år <3
* Hade varken tid eller  ork till att göra nåt speciellt i typ hela november
* Fick avslag från kommunen till utbildningen.

December:
* Hade nästan ingen tid till nåt annat än jobbet
* Spelade paketspelet med släkten. Stackars morfar blev sjuk o missade hela kvällen!
* Köpte vår första jugran o pyntade
* Johan blev "magsjuk" så jag flyttade hem till JanE (kapade hans lägenhet eftersom han var i Thailand)
* Firade jul i Trosa med nästan hela släkten. Skulle hämtat Johan men det var så halt så vi firade på varsitt håll.
* Åkte till Trysil i mellandagarna o hade riktig semester.
* Firade nyår med min och Johans familj hemma i Söderby. En helt otrolig kväll med underbar mat, massa fyrverkerier o massor med mys! Stackars mamma hade en infektion i ljumsken igen.... <3

Nu är vi redan i Januari och när jag får ork, tid o lust ska jag berätta varför detta år kommer bli fantastiskt! :D

Gott nytt år och God fortsättning!

XXX

Kommentarer
Postat av: Mamma

Underhållande, härligt skrivet och bra upplägg. Älskar dig massor massor - du är verkligen toppen!

2012-01-14 @ 15:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0