Supergod fetaost-kyckling

Kycklingen så god att det vore elakt att inte dela med sig av receptet (inte för att skryta eller så) :). Här kommer receptet på hela min middag!

Ca 4 Portioner:

Rör ihop...
1 burk Apetina Fetaost 3%
1 liten (eller ½ stor) hackad rödlök
1 liten burk creme fraishe
1 pressad vitlöksklyfta
1 msk  torkad basilika
...gärna med en gaffel eller medd en mixer så att fetan smular sönder. Salta och peppra efter smak!

Dela...
4 kycklingfiléer
... jag gjorde som ett kors. Fyll kycklingen med fetaoströran. Lättast är att fylla kycklingen när den redan ligger i ugnsformen så kladdar det inte så mycket! Det gör inget om det blir "för mycket" så att röran rinner ut i formen. Då kan man ta lite extra när man serverar sen.
Grädda i mitten av ugnen på ca 175°C till kycklingen är klar och fyllningen har fått liten gyllenbrun färg!

Till det...
Koka sparris för 4 pers

Och viktigast av allt: SÅSEN

Fräs 2-3 dl kantareller i 50g smör (jo då mycket smör ska det vara).
Tillsätt 1-2 msk kalvfond, rör om och häll sedan i
5 dl grädde. Tillsätt soya efter smak (Jag hade i typ 1-2 msk)!
Mixa såsen slät med en stavmixer. Smaka av med salt o peppar!

(Om du inte kör LCHF som jag och Johan kan du servera med något mer tillbehör, t.ex. potatis!)

Låt mig veta hur det går och vad ni tycker! <3

XXX


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0