Första vägningen!

Som ni kanske läs i tidigare inlägg har jag och Johan skrivit in oss i Viktväktarnas online-program.

Idag var första vägningen efter INvägningen och vi (jag) har valt att väga oss på söndagmorgnar just för att det är den dag vi vet att båda är lediga varje vecka.
Självklart var jag lite nervös inför första vägningen och var orolig att jag hade gått upp i vikt men vågen visade  -0,4kg!!! Kändes superskönt att gå ner under 73kg för första gången på typ en månad. Det var verkligen en motivations höjning och förhoppningsvis fortsätter det åt rätt håll.

Igår blev det lite knasigt med maten, eftersom jag inte riktigt visste när Liza skulle komma. Till frukost blev det en smoothie (1 dl yoghurt, 1 dl frysta jordgubbar, 1 dl blåbär) med 1 dl Special K Redberries. Fruktigt och gott och bara 4 ProPoints (kommer i framtiden skrivas som PP). Sen dröjde det ända fram till middagen vid 19.30-tiden innan vi åt midddag. Grillat kött med chili/paprika-creme fraishe och wookgrönsaker. Bara 8 points, vilket gjorde att jag hade 9 points kvar för dagen. Jag som redan hade bestämt mig för att lördags-festa på chips (med mina bonuspoints) kunde äta dom helt gratis. (PP-gratis alltså). Dessutom fick jag 2 ballerinakakor av Liza!

Detta kanske verkar helt osammanhängande för er men det kommer kanske bli tydligare senare.

Grattis till mig iallafall, som har gått ner 0,4kg på 4 dagar! :)

XXX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0