Dag1

Idag är första dagen på BeachThai2013... Jag har alltså 79 dagar på mig att gå ner 6,1 kg... Hålller tummarna för att det ska gå som jag vill. Det kanske låter väldigt mycket men jag tror att 2-2½ kg kommer gå ganska fort i början, eftersom det är vätskan som försvinner ur kroppen. (Jag tror det, eftersom det har varit så förut när jag har "bantat") Btw, jag hatar ordet banta. Det låter så medelålders-tants-kris-aktigt.

Det börjar på nåt sätt kännas lite stressigt ändå, men jag tänkte att jag ska köpa ett gymkort denna vecka så att jag kommer igång med träningen också. Problemet är att jag inte har några schyssta löparskor, vilket tidigare ledde till att jag fick ont i knän och benhinnor.

Anywho, jag tänkte faktiskt dela med mig med mina resultat och hoppas att "pressen" blir ännu högre.

Dagens "invägning" började på 71,1 kg. Tyvärr har jag slarvat bort mitt måttband så dom detaljerna får ni när jag har hittat det/köpt ett nytt. För några veckor sen tog Johan ett kort på mig, som jag ska använda som "före-bild" och förhoppningsvis kommer en assnygg "efter-bild" lagom till Thailand. Alltså 79 dagar från nu.... Insåg helt plötsligt hur brådis jag har! SHIT!
Alla som läser detta: Snälla, be till alla viktväktar-gudar som finns att jag klarar det!

Motivationen finns där iallafall. Känns helt underbart att äta fräsch mat istället för fet och tung mat. Jag var lite inne på att äta mycket proteiner och grönsaker, och lite mindre kolhydrater, dock inget low-carbtänk. Funderade lite på att "utesluta" kolhydrater under lunchen, för att dra ner lite på det totala dagsintaget men vi får se. Beror ju lite på ekonomin också.

Om jag kommer ihåg och har lust kommer jag skriva lite om hur det går här i bloggen.... Men jag vet ju hur det brukar kunna bli med det...


XXX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0