En bra början.

Det är något jag tycker är viktigt när man ska börja med t.ex. viktnedgång. En bra början alltså... Jag började ju med viktväktarna igen för 4 dagar sedan och söndagar är min "lägga-in-vikt-i-appen-dag".
Det har än så länge inte varit några problem att hålla mig till 26PP (ProPoints) om dagen. Hoppas det får fortsätta såhär typ 75 dagar till, och gärna i samma takt.
Hade gått ner 0,6kg på 4 dagar, men som sagt är det nog mest vätska som lämnar kroppen just nu.
Den träningen vi har kommit igång med hittills är lite hemmaträning. vi har gjort 40 situps varje dag, utom i förrgår men då gjorde vi dubbelt igår istället. 40 på morgonen och 40 på kvällen. Har varit ute och promenerat lite dock ingen powerwalk direkt.

Imorgon tänkte jag nog gå till gymmet och köra vattengympan och simma lite. Måste söka massa jobb denna vecka också men det ska nog finnas tid för bådeoch.
Medley, som är gymkedjan jag har tränat på, har något som kallas för "gyminstruktion" för 200:-. Då är det någon som följer med mig på gymmet och visar hur jg ska använda maskinerna mm. Tänkte nog investera i en sån, eftersom jag aldrig har tränat på gym tidigare (utom på löpband och crosstrainer, men det räknas knappt).
Jag har bara ett problem: Jag har inga schyssta löparskor, och dom jag provade på löplabbet kostar ca2000:-... Funderar på att åka in till stan och kolla efter andra löparskor som är bra, men inte lika dyra. Jag har ett maxpris på 1000:- och mer än så har jag inte råd med. Min tanke är ju inte att bli marathon-löpare, men sist jag sprang fick jag ont i knäveck och benhinnor.

Just nu känner jag mig verkligen supermotiverad, speciellt eftersom det ger resultat på en gång. Får väl se hur det går imorgon när vi ska på födelsedagskalas. Johans pappa fyller år och då ska vi dit och fika.


Nu ska jag kolla om jag kan hitta mitt måttband så kan jag lägga in lite mer info sen! <3

XXX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0