Workout

Idag har magen fått sig en rejäl omgång! Har totalt gjort 100 situps, delat på 2 tillfällen. Sen har jag dessutom varit och simmat med Johan idag. Han skulle egentligen plugga idag, men av nån anledning blev det inget av med det. Inte helt svårövertalad lyckades jag som sagt få med honom till simhallen.
Det blev ingen överdrivet hård träning i poolen, men det var skönt. Passade på att köpa mig ett nytt månadskort på gymmet. Eftersom jag egentligen inte har råd med det så kommer jag vara så illa tvungen att pallra mig dit iallafall 5-6 gånger på en månad (då har man inte betalat i onödan, jämfört med att betala per gång man går dit)
Känner mig ganska nöjd med hur det har funkat med maten iallafall... Idag hade jag t.o.m några PP över så jag var tvungen att fylla ut med lite chips. Måste äta minst 26PP om dagen ju, inte mindre för då finns det risk att kroppen går in på sparlåga, vilket innebär att kroppen inte förbränner lika mycket.

Har under de senaste dagarna försökt studera formen på min mage, för att förhoppningsvis snart börja se skillnad, iochmed alla situps vi gör varje dag. Nu har det blivit lite av en rutin också: Vi flyttar undan bordet från mattan, där vi lägger oss tillsammans och gör våra situps. Jag tror att det är betydligt lättare om man hjälps åt att komma ner på golvet och bara göra det.
Jag gjorde t.o.m mina 40 häromdagen när jag sov hos Johans mamma och pappa.
Kjelle, Johans pappa, fyllde år i måndags. När Johan kom hem från jobbet stressade vi i oss maten för att sen åka till Tumba för att fira honom. Men Johan segnade ihop precis innan vi skulle åka och mådde illa och fick ont i magen. Han följde med iallafall, men åkte hem tidigt. Jag, som har spyfobi x1000, fick alltså sova kvar där. Tack så mycket för det! Innan jag gick och la mig gjorde jag alltså min workout! Duktigt tycker jag, men kanske var det undermedvetna skuldkänslor efter födelsedagstårtan?

Känner mig fortfarande väldigt motiverad och förhoppningsvis sitter den i, och kanske t.o.m ökar lite ju närmre Thailand vi kommer...
Får se hur dagen ser ut imorgon, men jag skulle verkligen behöva investera i ett par löparskor. Kanske blir till att åka till tumba/skärholmen/stan?

Har lite svårt att sova fortfarande på kvällarna. Det är en av anedningarna till varför jag sitter och skriver just nu. Börjar dock bli lite trött nu. Ska kanske läsa lite till i min bok innan jag lägger mig.

Kanske inget jätteintressant inlägg, men whatever...

God Natt

XXX

Kommentarer
Postat av: Ange

Härligt! Fortsätt kämpa även när det känns motigt så kommer du verkligen vara fit i sommar! :)

Svar: Ja det ska jag verkligen göra! Har bara 70 dagar på mig att gå ner 5 kg till! xD <3
J-Ho

2013-01-10 @ 21:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0