Lunchrast

Just nu har jag lunchrast på jobbet. Har till 13.15 minuter på mig - blev lättlunch: SOPPA! 

Nu när motivationen är tillbaka och plånboken ekar passar det skitbra med en Weight Watchers linssoppa. Den är väldigt matig och god, är bara 4 ProPoints och kostar bara 17:- på Coop i Västberga. Det bästa var att den redan stod i mitt lilla "skafferi" här på jobbet. Har haft så mycket ätbart där i så jag börjar nästan fundera på om jag har flyttat in här på riktigt. Just nu har jag bara 2 pkt nudlar (reservlunch) 2 loka likes old school, och ett paket sylt. 

Som sagt: motivationen har hittat sin väg tillbaka och nu har jag äntligen börjat räkna points igen. Min tanke är att jag ska dra ner på kolhydrater ett tag eftersom jag har känt mig så sjukt trött ett tag. Har även ökat intaget av vatten från det vattnet man får i sig när man borstar tänderna till - idag - 1 liter, so far. 
Det är verkligen roligt att planera maten när man är så här motiverad. Min första prövning kommer i helgen då min kära mor fyller år, och då serveras säkert fika m.m. Nu VILL jag verkligen gå ner de sista kilona. 

När vi kom hem från Thailand för en månad sedan hade ju jag gått ner 1,1 kg. Troligtvis hade det med att göra att jag blev sjukt när vi var iväg men också för att jag faktiskt inte åt HELA tiden,s om jag annars gör när jag går hemma eller när jag har tråkigt. Där åt vi frukost - ganska mycket förvisso - lunch och middag. Oftast var vi så mätta att vi inte åt något mer under hela kvällen. Inte ens CHOKLAD!  
Tyvärr har jag mått lite dåligt och hade en liten formsvacka för ett par veckor sedan och har egentligen inte varit särskilt noggrann med vad jag äter sedan vi kom hem ifrån Thailand. Det har gjort att jag har gått upp 1,5 kg igen, men nu är det andra (inga) bullar. 
Jag har mitt mål klart framför mig, 62 kg (-5kg) till vår SpanienViaLondon-resa, den 19 juli. Det innebär att jag måste gå ner 0,5 kg/vecka, eller 71gr/dag för att nå mitt mål. 

Idag när jag kommer hem ska jag bara byta om, och gå ut och jogga 2 km, tänkte jag. Eftersom jag är ledig imorgon kan jag gå med träningsvärk hela dagen :) Dessutom hinner jag kanske jobba bort den lite med en långpromenad imorgon eftersom jag är ledig. 

Vädret har hjälpt mig att hitta motivationen, och det är hur skönt som helst. Kommer nog vara lite trött såhär i omställningstider, men när det går över kommer jag ha mycket mer energi, mer glädje och mer självförtroende! UNDERBART!!!!

Ca 15 minuters jogging, sen är det ok att sova en stund. Måste ju vara pigg till hockeyn ikväll!!! :D Planerar Grönsaker med Dipp - om mina PP räcker! Men det ska nog inte vara några problem. Har spenderat 4 - har 22 kvar! :)

Nähepp, dags att jobba lite kanske? Har ett möte med posten snart, och sedan 2 intervjuer som jag ska hålla i. SPÄNNANDE!!!


XXX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0