Lycka och sånt.

Jag har de senaste 3 veckorna känt mig otroligt lycklig och pirrig i kroppen. Jag vet inte om det beror på våren och vädret som har varit eller om det mest har att göra med den kommande resan till Spanien Via London.

Jag och Johan kommer åka tillsammans med Karlsson och Alle den 19 juli. Jag är sjukt taggad inför resan och det finns hur mycket saker som helst jag som fram emot när det gäller denna resa.

1. Att få umgås med trevligt folk!
2. Bara att få åka tillbaka till Spanien känns helt otroligt. Jag trodde att det skulle dröja mycket längre innan jag skulle kunna komma iväg dit igen.
3. Vi kommer ha en heldag i London (eftersom vi mellanlandar där). Jag ser fram emot att gå till Primark och se London på sommaren (vilket jag aldrig gjort tidigare)
4. Johnnys bar! <3 Jag hoppas hoppas hoppas att han h ar öppet när vi kommer. Jag skulle närmare bestämt bli förkrossad om han hade stängt. Under de senaste 5 åren (sen sist vi var där) har jag drömt 25-30 gånger att jag har varit på väg dit men av olika anledningar kom jag aldrig fram. När vi hade bestämt vilka datum vi skulle åka var första gången jag drömde att jag kom fram.
I natt drömde jag igen att jag kom fram och fick dessutom i drömmen äta Johnnys Gambas <3 Trots att jag är känslig mot skaldjur finns ingen tvekan om vad jag kommer beställa när vi kommer dit!! Just nu känner jag att jag vill gå dit varje dag! <3
Åh vad jag längtar!

Jag har dessutom en idé om att tatuera mig när jag är i Spanien. Jag hade för avsikt att göra det sist jag var där men pga olika anledningar blev det inget. Men efter 5 år ligger fortfarande idén kvar, och det enda hindret jag har är att Johan inte vill att jag ska tatuera mig, och eventuellt om pengarna inte räcker.

Motivet jag vill göra är en liljekonvalj. Det var min mormors favoritblomma. För 21 år sedan gick hon bort, just i Spanien. Jag minns väldigt lite av henne men hon har spelat en stor roll i mitt liv ändå på många olika sätt.
Det är anledningen till varför jag vill göra tatueringen just i Spanien, och det skulle inte vara samma sak att göra den hemma i Sverige.

Jag vill ha den på axeln, Johan försöker förhandla till sig att den ska sitta på vristen...

Jag är väl medveten om infektionsrisken och vet också att jag inte får bada/sola på två veckor efter att jag gjort den, därför planerar jag att boka en tatueringstid sista dagen, alltså samma dag vi åker så slipper jag undvika något. :)

Det skulle betyda väldigt mycket för mig att få göra den...

XXX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0