Förlovning

Hemligheten är avslöjad. Jag och Johan har förlovat oss. Dock hände det inte igår på alla fjärtans, utan på vår 8-årsdag. Här kommer historian:

Eftersom vi firade vår 8årsdag på en tisdag (den 14/1), bestämde vi oss för att inte göra någon särskilt på dagen utan vänta till på lördagen. Vi nöjde oss med en myskväll hemma. Kvällen slutade i mjukisbyxor och en stor tröja (för det kan man göra efter 8 år ihop). Innan vi skulle sova låg vi båda i sängen, Johan under täcket och jag med huvudet på hans mage, som en kudde. Johan frågade mig hur jag tyckte att vi skulle fira på lördagen, och jag frågade om han hade något särskilt i åtanke. Det hade han förstås. Jag gissade på flera olika saker, men kom aldrig på vad han menade. Jag fick en sista gissning och jag minns inte ens mitt förslag. Johan tog min han och lyfte den ovanför mitt huvud, där jag låg, började gosa -ed min hand, och satte på en ring på mitt vänstra ringfinger. "Jag tänkte att vi kunde fira vår förlovning" sa han, samtidigt som han satte på ringen. 
Jag vände mig om, med världens största leende och frågade om han hade blivit tokig... "DET LÅTER SOM EN JÄTTEBRA IDÉ" svarade jag, samtidigt som jag nästan pussade sönder hela hans ansikte. Efter en stund påpekade han att han tyckte att jag hade parkerat mina läppar mot hans! :) 
Han fortsatte förklara sitt förslag, och sa att vi kunde bo på Scandic Anglais, äta på Missisippi Inn (precis som vi firade vår 4årsdag) och dessutom börja kolla på ringar. Och det var precis vad som hände på lördagen. 
Vi hann inte titta på ringar så länge, och när vi var tvungna att åka till restaurangen kände vi oss mer förvirrade av förlovningsrings-djungeln än innan. Det är ju helt sjukt hur mycket olika alternativ det finns. Klassiska, guld, vitt guld, palladium, titan, diamanter, stenar, utan stenar, bredd, storlek, form, you name it... Vi bestämde oss för att berätta för familjerna redan då, men ville vänta med att göra det officiellt tills vi hade valt och fått våra ringar.

Flera gånger var vi på ring-jakt men det var först förra lördagen vi bestämde oss, typ 5 gången gillt. Vi köpte våra ringar på Wilhelm Pettersson, och jag är väldigt nöjd med valet av butik. Deras service var fantastisk och det var det som vägde in mest för min del. Vi var på flera olika ställen och kollade men vi återkom flera gånger till just W.P. Eftersom vi skulle få ringarna på onsdagen bestämde vi oss för att vänta till på fredagen och alla hjärtans dag med att byta dem. 
Vi skålade med skumpa (som förövrigt smakade satan), satte på varandras ringar och hade en riktigt mysig kväll med finmiddag (som inte heller blev toppen) och filmmys. Jag fick t.o.m rosor, dagen till ära! 

Det finns inte tillräckligt många ord i ordboke som kan beskriva min kärlek till Johan. Jag älskar dig, min Mozi! <3 Förut, nu och alltid!

Idag har vi firat vår förlovning och dagen-efter-Alla-<3:ns-dag hos Johans föräldrar. Vi åt italiensk mat och Ahlgrens-bilar-pannacotta. Mums. Trots att vi åt vid 19-tiden och klockan snart är 02.00, är jag fortfarande i matkoma. Ett fenomen som är rätt vanligt när vi är på middag hos mina svärföräldrar. Orkade inte ens ta en bit Marabou Oreo. Då är det illa....

Back to healthy eating tomorrow! Imorgon ska vi åka till Tranås för att se lillebror spela hockey. Woohoooooo! 
 

Kommentarer
Postat av: Julle

wow!! inte dåligt av Johan:) jag är så glad för er skull!!!

Svar: Tack så mycket! :) Hoppas du har det bra! :)
J-Ho

2014-02-18 @ 01:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0