Känslan av att vara någon annan än den man brukar vara

Idag har varit en riktigt bra dag. Titeln beskriver vad jag känt under dagen men inte varför. Här kommer förklaringen:


Vi hade sovmorgon idag, och lektionen skulle inte börja förrän kl 13.00. I normala fall hade jag sovit till 11.15, slängt i mig lite lunch och åkt till skolan en halvtimme senare. Istället såg dagen ut såhär:
Kl. 08.00 satt jag i soffan och åt frukost, gröt med blåbär, lingon och lite äppelmos och mjölk till Nyhetsmorgon. 50 minuter senare befann jag mig på gymmet, ombytt och klar. 30 minuter på löpbandet och 10 minuter på träningscykeln blev det. Börjar kännas i knäna tyvärr, men som planerat är det vilodag imorgon. Blir det träning på torsdag, blir det simning eller crosstrainer för att skona mina stackars gamla fotbollsknän. Efter gymmet åkte jag hem, duschade, åt lunch och sedan sminkade jag mig lite extra och satte på mig lite snyggare kläder än vanligt - faktiskt mitt favoritlinne jag fick av lillebror i julklapp! 
Den korta skoldagen bestod av Professional English, och jisses vilken fantastisk eftermiddag. Lärarinnan verkar vara helt fantastiskt och kommer från Storbritannien, vi fick prata lite engelska redan idag och jag kände att jag hade rätt bra flyt, men det ska bli ännu bättre.
Middagen bestod av kycklingsallad, och hade intagits redan innan kl.19.30. REKORD!

Brorsan spelade ikväll en viktig match mot kumla. Minst 1 poäng skulle ta Västervik till playoff till allsvenskan! Det blev 3 poäng. Lillebror blev även utsedd till Den mest värdefulla spelaren 13/14. Jävlar vad stolt jag är! Pysen, som jag kallar honom, stod för 1 mål och 1 assist! 
Kan nog inte beskriva den stolthet och glädje jag känner! Stort grattis till VIK och lillebror iallafall!

Avslutar kvällen med att fixa lyxiga matlådor till imorgon och situps! <3

XXX

Trackback
RSS 2.0