Skönt gympass...

Min första tanke imorse när jag vaknade var att jag ville stänga av larmet på luren och sedan krypa ner igen. Så blev det inte. Motvilligt tog jag mig upp ur sängen, och mindre motvilligt till skolan. Det är riktigt kul just nu, eftersom vi drar igång typ 3 nya kurser nu - Branschgeografi, Professional English och Affärsmannaskap. Ser mest fram emot engelskan eftersom jag tycker att det är så himla roligt!! Intro-kurs imorgon.
På onsdag är det engelska hela dagen i skolan, och direkt efter ska jag på intervju för ett jobb i sommar, som språkreseledare i London. Passande nog kommer intervjun vara på engelska så då får jag lite uppvärmning i skolan.

På bussen på vägen hem från plugget somnade jag till ordentligt och vaknade när vi svängde av motorvägen. Knaprade i min en Dexrosol för att höja sockret lite, och precis som planerat hoppade jag av i Salem för att gå till gymmet. 
Dagens pass bestod av 20 min crosstrainer, 20 min varierad hastighet/lutning på löpbandet och sedan 25 min på träningscykeln. Det sista som händer ikväll blir ett gäng situps, men det får vänta tills maten har lagt sig lite. 

I övrigt har dagen varit rätt händelselös. Tittade på Morgan och Ola-Connys resa till middag. När jag först började titta på det programmet blev jag arg över hur pinsamt det var, men nu blir jag så glad av att titta. Det är två helt olika personer som åker på en äventyrsresa ihop. Den ena lugnt som fan och den andra betydligt mer flängig. De kompletterar varandra hur bra som helst. Det enda som saknas är språkkunskaperna, och det är väl just det som är så kul. 
I detta avsnitt skulle Ola-Conny köra stridsvagn, och blev visad ett rör. Han förklarade för intruktören att man kunde ha sitt "amarillo" i den. "Amarillo?" frågade intruktören. Och så satte O-C igång att förklara, "amarillo, A-MA-RI-LLO - lajk wen der koms a klaud and der koms räjn ju täjk jår amarillo" "Ooooh, UMBRELLA!" säger den stackars instruktören...

Ska försöka uppdatera under veckan med kost/träningsresultat. Dessutom - På fredag kommer jag berätta en stor nyhet, så stay tuned!

XXX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0