Sommarlängtan

Varje år, ungefär såhär års, infinner sig en längtan. En längtan efter värme, sommar, sol och grönska. Den kommer alltid som en smäll på käften, precis när vädret är som värst - precis som idag. Inte nog med molntäcket som hängt över oss, i något som känns som en evighet, men dimman, slasket och kylan. Ja, välkommen till februari, Sverige. Om jag skulle få uppskatta antalet soldagar so far, under 2014, skulle jag säga ca 2.
När längtan kommer är det ingen återvändo. Det finns inte en chans i världen att den tas tillbaka. Det är som ett REA-köp, som det absolut inte är öppet köp på, eller som när man tagit klivet ut från kanten på 5:ans trampolin - det går inte att ta tillbaka.
Min längtan efter sommaren brukar även innebära ett sjuk begär att resa. Jag vill åka nu! Jag vill komma iväg, någonstans där det är varmt, där man kan bada i havet eller poolen. Där man måste bada i havet eller poolen, eftersom det är varmt. Där man inte kan ha mer kläder på sig än en T-shirt och shorts, men helst inte mer än bikinin.
Men innan dess.... Lite situps.... Come on Beach2014! Yeah, BRING IT!

XXX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0