Vägen mot en snyggare kropp

Ja, som titeln avslöjar, och precis som alla andra år har jag som nyårslöfte att snygga till min kropp... Självklart är detta år inget undantag, men när jag såg att jag hade 4 kategorier som hette beach-nånting/viktväktarna, började jag skämmas lite. Tänk hur många gånger jag har försökt, utan att komma i mål.
Just nu har jag ett mål. Ett mål som jag inte ens bestämt någon siffra på. Det är det värsta med mitt mål.
I slutet av förra året kom jag överens med Johans mamma - mitt första delmål ska vara när de åker till Thailand, den 13 mars. Har inte bestämt mig för någon siffra och är inte nöjd med mitt resultat än så länge. Tyvärr har jag varit sjuk rätt mycket sedan nyår så jag har nästan inte kunnat träna något alls. Denna vecka har jag varit på gymmet två gånger. 
Idag, söndag, var en av dagarna. Körde varierade hastigheter och lutningar på löpbandet i 35 min. Allt från 4,5km/h-11,5km/h, från 0,0%-8,5% lutning. Fick lite dubbelstuds på hjärtat när jag sprang på löpbandet så jag körde kortare intervaller så att pumpen fick lugna ner sig lite ibland då och då. Efter det cyklade jag i en kvart, sen hann jag inget mer eftersom jag hade lite bråttom hem. 

Det absolut bästa med dagens pass var svett. Vet inte om jag har skrivit det i bloggen förut, men förr har jag inte kkunnat svettas. Jag har kunnat spela fotboll, mitt på den varmaste dagen i juli, utan att bli svettig. När jag bastar blir jag torr och svimfärdig. Om jag har fattat grejen rätt, är svettningar kroppens kylsystem. Man svettas för att kyla ner kroppen, och eftersom min kropp bara har blivit varmare och varmare, har jag tillslut bara börjat må dåligt av värmen, det känns som att kroppen kokar. När jag har berättat om mitt problem för folk tycker de att det är "lyxigt" att inte svettas, men det vill jag lova att det inte är. Men på senare tiden har jag ÄNTLIGEN börjat svettas. Idag, när jag satt på cykeln och trampade på satt jag och kollade runt. Blicken hamnade på min handled där det inte var ite fuktigt, utan t.o.m blött! När jag drog med andra handen formades det droppar! LYCKA! Kanske låter konstigt för en "normalsvettig" person, men OJ vad skönt! Nu börjar kroppen fungera som den ska!

Kosten har varit fram och tillbaka med. I veckorna har jag varit jätteduktig, utom nu i veckan för då var jag och mamma på IKEA och handlade. Hungern smög sig på, och blodsockret var nog obefintligt, vilket resulterade i en semla OCH en mjukglass. Helgen har bjudit på lite blandgodis och dessutom den helt sjukt goda Marabou OREO! Skulle någon säga till mig att jag bara fick äta en sorts godis för resten av mitt liv, skulle jag säga den chokladen. Den utklassar saltlakrits, något som faktiskt tar emot att erkänna! 

Hursomhelst, är det slut på det roliga. Sista slutspurten inför målet i mitten på mars. Jag SKA komma under 70kg! Helst skulle jag komma ner till 67 kg, men jag vet inte ens om det är realistiskt på 30 dagar typ. Det innebär 1kg var 10:e dag. 
Valde att skriva upp mina mått idag. De står skrivna i kalendern, och det ska bli intressant och se om det händer något med dem. 
Har börjat planera veckans mat och träning, och än så länge ser det ut såhär:

Måndag:
Kvarg 0,1% med Fun Light till frukost, Spenatsoppa + 2 ägg till lunch, Kyckliggryta med ris till middag. + frukt under dagen.
Träning på kvällen

Tisdag:
Kvarg 0,1% m Fun Light till frukost, Kycklinggryta m ris till lunch, Kycklingsallad till middag. + frukt under dagen.
Träning på förmiddagen.

Onsdag:
Kycklingsallad till lunch, middag?
Vilodag p.g.a jobbintervju

Torsdag:
Oklar meny.
Träning på kvällen.

Fredag:
Oklar middag, p.g.a. oklara planer.
Vilodag.

Lördag:
Bortbjudna på middag hos Kjelle och Maria. Måste kämpa med att hålla fingarna i styr. Vi brukar kalla det att "Fucka ur", vilket innebär att man frossar. Brukar vanligtvis rulla hem från middagsbjudningarna hos svärföräldrarna.
Ev. Träning.

Söndag:
"Utflykt" till Västervik för att titta på brorsans match. Lång resa. Förslag på bra resemat mottages tacksamt. 
Vilodag

Det bästa med att vara motiverad är att mat/träningsplanering blir rolig! :) Nu blir det massa sit-ups innan natti! 

Just Fucking Do It! Inga Ursäkter!

XXX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0