25årskalas och Bandit Rock Awards 2014

Vilken helg det har varit!
 
I fredags var Anna här för att förbereda inför lördagens kalas. Vi handlade, fixade och donade. 

Lördagen började med städning och sista fixandet inför kalaset. Jag gjorde hemgjord smörgåstårta, Anna stod för bakningen. Som vanligt blev det lite stressigt på slutet, med det gick bra ändå. Folk rasade in vid 14-tiden och det var ungefär samtidigt som jag kom ut ur duschen. 
Kalaset var väldigt trevligt och fikat var riktigt gott... Smörgåstårtan jag gjorde tyckte jag inte om, den smakade alldeles för mycket tonfisk. Skinklagret var helt okej. Åt mig mätt på fika istället. Anna och Johan verkade vara nöjda med kalaset. :)

Vid 17-tiden började jag och Malin göra oss klara för att åka in till Annexet där vi skulle gå på Bandit Rock Awards. Johan var snäll och lånade mig hans bil, så att vi skulle slippa åka kommunalt hela vägen. 
Snygga och taggade som fan åkte vi och parkerade bilen uppe vid Midsommarkransen, och gick sedan till årstaberg för att ta tvärbanan till globen.
Började med att gå in till baren för att ta något att dricka. Eftersom jag skulle köra bil drack jag bara vatten. Killarna som stod bredvis oss i baren tyckte att det var konstigt att jag bara drack vatten och utifrån det började vi prata om allt ifrån musiken vi var där för till att vi hade gemensamma kontakter... 
Jag och Malin ställde oss längst fram vid staketet. Första förbandet var Amaranthe som Malin gillar. De var rätt bra. Vi stod precis framför högtalarna, basen slog i bröstet - betydligt mer än vad jag är van vid, även vid konserter. Det slutade med att vi ställde oss längre ut på kanten och såg minst lika bra. 
Det var ganska bra drag, men den tråkigaste akten var Dregen. Tycker inte alls att han är snygg, och eftersom jag har hört att han är ett riktigt as tyckte jag inte att hans show var särskilt bra. Blev rätt uttråkad faktiskt. 
Tillslut var det dags för FiveFingerDeathPunch. Fy fan vad bra det var! De spelar riktigt bra ihop, och Ivan's röst är helt fantastisk. Han verkar vara en helt fantasisk man och man märker hur han verkligen sjunger från hjärtat. Mitt under en låt frågade han en person i publiken "Are you okay?". Han berättade efter låten att det var någon som grät under låten. "It broke my fucking heart", sa han.
Innan de började en annan låt berättade han att de är på turné 10 månader om året och att det gör att han saknar sin familj, sina vänner och t.o.m sin hund. När han direkt efter började sjunga en låt som heter 'Far from home' såg det ut som att han tänkte börja gråta. Det gjorde jag också. 
Det enda jag blev lite besviken på var att det kändes så kort. De körde 16 låtar ändå, men under 1 timme 5 minuter. Hade velat ha några låtar till, t.ex. White Knuckles, Dot your eyes (brukar de inte köra ioförsig) och War is the answer.
Vi åkte vidare till Harry B James där Johan, Karlsson, Tjorven och Danne väntade. Kvällen till ära var den ett Tribute-band till GunsNRoses, som är Johans favoritband, somm spelade på scenen. Tjorven berättade för bandet att Johan fyllde år och det slutade med att de dedikerade en låt till honom. Jag som hade sjukt ont i benen efter en hel kväll i Converse så jag och Malin satte oss vid ett bord där en kille satt. Det slutade med att vi satt ooch pratade med honom och hans kusin. Väldigt trevligt. Efter ungefär en timme på HBJ ville jag åka hem till sängen. Tog oss hem smidigt genom att åka t-bana till midsommarkransen och sedan bilen hem, via statoil. 

Hade en fantastisk dag och kväll rakt igenom! <3 Tack till alla inblandade och stort grattis till min bättre hälft som nu passerat 25årsgränsen. Älskar dig så underbart mycket!

XXX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0