Eftermiddag...

Sitter just nu i skolan och väntar på att Malins föreläsning ska ta slut. vi ska ses i stan om en timme, och då tänkte jag passa på att skriva av mig lite.

Det där pirret jag pratade om häromdagen, det finns kvar, kanske ännu mer nu eftersom det är närmre nu.
Jag tror att jag är lite kär i London. Jag vet inte annars varför jag skulle bli alldeles löjlig så fort jag tänker på att vi ska åka dit om 21 dagar...
Jag vet inte vad jag ser fram emot mest av allt: Spendera flera dagar med Malin, shoppa på Primark, träffa grabbarna eller att bara få vara i London. Jag tror att kombinationen är nästintill oslagbar!
Idag satt jag och scrollade bland nyheter på Primarks hemsida och hittade säkert tusen olika saker jag vill köpa! Jag skulle kunna prata/skriva om hur mycket jag ser fram emot min resa tills bladen tar slut i denna dagbok jag kallar blogg, men det skulle ju inte bli så kul läsning för er. 
 
En del av förberedelserna är ju träning/kost. Som jag sagt tidigare vill jag gå ner några kg/cm tills vi åker så att provrumsupplevelsen blir lika bra som sist, och nu är jag på vilodag 2! Idag kändes det absolut mindre jobbigt än igår och det har ju förstås sina förklaringar. Sedan i fredags har jag sovit väldigt dåligt, och det finns ingen annan anledning till det än min dåliga självdiciplin. I hela mitt liv har jag tyckt att det är hur tråkigt som helst att gå och lägga sig. Så fort det börjar dra ihop sig för nattidags, kommer jag alltid på hundra olika saker som jag tycker är roligare än att sova. Titta på mitt nya favorit-TVprogram TV-shop, läsa aftonbladet.se (för 10:e gången idag), borsta håret (för första gången på fyra dagar) eller att blogga... Alla dessa saker ångrar jag djupt dagen därpå, eftersom jag är sjukt trött hela dagen. "Jag lovar, ikväll ska jag lägga mig tidigt" är en ständigt återkommande tanke, som oftast visar sig bli en lögn. Jag som t.o.m. skrev upp sömnen som en del i min kost/tränings/hälso-plan! Nåja, det enda jag kan göra är att bättra mig och det MÅSTE jag göra, men det är så tråkigt att gå och lägga sig att sova på kvällen. Precis lika tråkigt som att sluta sova, och gå upp på morgonen! Snart helg iallafall, och har inga som helst planer på att gå upp tidigare än kl.10 någon av dessa dagar. Hoppas på en lugn helg, men mycket TV-tittande och god mat/snacks, men även lite träning på gymmet! 
 
Igår var jag på hockey med mamma, pappa och Johan. Djurgården spelade mot Leksand i Globen och det var nästintill fullsatt. Jag tippade 3-1 till Djurgården men tippade ett mål för lite. DIF vann med 4-1 inför en glödhet publik. Stämningen var fantastisk och trots att jag aldrig tyckt om DIF (eller rättare sagt alltid HATAT dem, men nu har jag ju blivit så illa tvungen att hålla på dem när "lillebror" Marcus Sörensen spelar där) så älskade jag att vara där och lyssna på publiken, framförallt djurgårdsklacken. Leksandsklacken gjorde vad de kunde, men lyckades sällan överrösta den andra sidan. Det var en bra och spännande match, Marcus gjorde bra ifrån sig och efter matchen stod vi och pratade lite. Vi ses inte så ofta så det kändes som kvalitetstid. 
 
Vill att alla som läser detta håller tummarna för att blåsorna jag har på tungan inte betyder att jag kommer bli sjuk igen för det har jag varken tid eller lust med! 

XXX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0