Girls night out, favorit i repris

Igår körde jag och tjejerna en favorit i repris, som förra året - thaimat till middag, mys på hemmaplan innan vi drog vidare till Patricia. Tänkte berätta lite mer om kvällen: (varning för urspårningsdetaljer+bilder) 

Direkt efter skolan åkte jag och Malin hem till henne i fruängen där jag blev serverad en fantastisk lunch - kyckling med bulgur och vitlök/fetaost-crème fraîche. Fantastiskt gott! Därefter blev det lite chill innan vi började göra oss snygga inför kvällen. Dusch, make och hår skulle fixas och allt gick bra fram tills att håret skulle lockas. Mitt hår vill inte bli lockigt, så det tog lite längre tid än vad jag tänkt. (Plus att lockarna var borta en halv flaska hårspray och en timme senare). 
Jag och Malin fick för oss att prata engelska hela vägen hem till Liza, något vi skulle ha väldigt kul med. Vägen hem till Liza blev längre än vad den hade kunnat vara. Skyltningen i tunnelbanan var ganska otydlig eftersom vi hamnade på tunnelbanan mot hagsätra (och kom halvvägs) innan vi insåg att det var fel. Fick vända och åka tillbaka. Väl framme i hammarbyhöjden köpte vi thaimat och intog den ihop med jättegott rosévin. Därefter var det tjejsnack resten av kvällen ihop med mer dricka, en massa bra musik, dans - något som spårade ur och blev en striptease som jag bjöd på. (Dock konsumerades klart mindre alkohol än vid förra tillfället) Vi passade även på att ta lite bilder (se nedan). Vid 22.30-tiden åkte vi vidare mot Patricia, och när vi kom in var det nästan inget folk. Zamir hade äran att jobba i baren denna kväll! Jättekul att se honom in action, alltid lika imponerad av jongleringen med glas och sånt. Tyvärr var Malin tvungen att åka vidare efter en stund, så jag och Liza fick klara oss själva. (Eller ah, Zamir var ju också där..:) )

Större delen av kvällen spenderades på dansgolvet. Känslan av att stå på dansgolvet och känna sig snygg (istället för att känna sig tjock), åh det är en känsla jag gillar! Om inte annat är det jävligt kul att dansa ändå! 
Precis som vanligt var det nån snubbe som envisades med att dansa med mig, även om jag inte ville dansa med honom på det viset. En annan tog tag i mig och gav mig en puss på huvudet. När han märkte att jag inte var intresserad sa han: "Asså en kille kysste dig precis, fan är du 15 år eller?!", sen gick han. 
Jimmy dök upp lite senare, men strax därpå var det dags för oss gamla tanter att åka hem och sova. Skönt att inte vara ute tills klockan är tidig morgon istället för sent på natten. 

Fick lov av Jimmy att dela säng med Liza under natten. Låg och pratade en stund innan vi somnade båda två. 
Jättemysigt var det även på morgonen att vakna och bara ligga och prata om allt och ingenting innan vi gick upp för att fortsätta denna dag på varsina håll. <3 
Jag har verkligen så kul med dessa tjejer och kan verkligen vara mig själv! Så mycket att jag kan bjuda på en striptease mitt i vardagsrummet! Let's do it again soooon! Kanske inte stripteasen då, men tjejkväll i allmänhet. Vem vet, det kanske leder till andra urspårningar... 









XXX 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0