Kärlek...

Kärlek kan betyda olika saker. Det vanligaste man tänker på är nog att man är kär, och kärlek till en livspartner. 
Man kanske också tänker på kärlek till sin familj, eller en vän, kanske till och med ett husdjur. Men i detta inlägg tänkte jag närmare bestämt på kärlek till mat. Jag älskar mat. Jag älskar att prata om mat och att laga mat, men framförallt att äta mat. Det absolut bästa jag vet är nötkött. Helst grillad oxfilé. Egentligen behöver jag ingenting till, bara lite salt och peppar. Det skulle jag  kunna leva på resten av mitt liv.

När det kommer till vardagsmat har jag en favorit som jag inte lagar själv. Det är "Robban" som lagar den, alltså grabbarna på "Robbans pizza" i Tumba. Min favorit är ost/skink-sallad med vitlöksdressing. Jag skulle kunna uppskatta att vi äter där 2-4 gånger per månad. Märks tydligt att man blivit stammis när personalen hälsar på en vid namn när man kliver innanför dörren. 

De har även sjukt goda pizzor, men hade jag ätit det 2-4 gånger/månad hade jag fått träna dubbla pass varje dag för att kunna fortsätta gå ner i vikt. Inte nog med att de är goda, de är gigantiska också. Pizzan ligger på en pizzatallrik, som ligger på en normalstor bricka. Ändå sticker kanterna ut på alla sidor, och att sitta mittemot varann och äta får man nästan inte plats med. När man tar med sig pizzan hem, viker de ner kanterna så att den får plats i kartongen. Vill du också äta på Robbans pizza och behöver vägbeskrivning? Då är det bara att säga till. Jag följer gärna med! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0