Make up your mind....

Det finns några som säger "vacker utan spackel", och visst finns det människor som är så naturligt vackra att smink inte gör någon skillnad. Jag känner mig inte som en sån person!
När jag plockar fram min sminkväska och sätter igång kan jag bokstavligt talat hålla på i flera timmar... Idag var en sån dag.
Jag tänkte att ni som troget läser min blogg ska få se skillnaden... (Och det är sällan jag lägger upp helt osminkade bilder på mig själv, så enjoy) 

Detta är alltså en bild på en helt osminkad Jenny. 

Osminkad närbild:


På med foundation, blek som en fis eftersom min hy är ljus (men flammig):


Därefter lägger jag på lite mineralfoundation för att få en mer naturlig ton och i detta fall valde jag en lite mörkare:

Börjar lägga lite ögonskugga (ursäkta de oplockade ögonbrynen)


Making progress:
... Almost done...


Ut med håret, på med en schysst top:

Done and ready to go...


Här kommer listan på produkter jag använt (MK står för Mary Kay)
- MK foundation primer
- Make Up Store concealer 
- MK foundation beige 1 & 2
- MK mineralfoundation (beige 1 tror jag)
- MK bronzing powder (sandstone)
- MK mineral cheek colors (pink petals & sunny spice)
- MK eye primer
- MK mineral eye color (moonstone, silver satin, espresso & coal)
- Gel eye liner (minns ej märket)
- Lumene mascara 
- MK lipliner (neutral)
- MK läppstift (toffee)
- H&M blonde ögonbrynspenna
Tror det var allt... Jag vet, mycket Mary Kay men så blir det när man varit hudvårdskonsult för Mary Kay och älskar deras produkter, framförallt sminket! <3 

Blev nöjd med dagens Make! 

Vill du ha en "sminkurs" så säg gärna till så delar jag med mig av mina tips! :D

Nu är det nattidags! Sov sött! 

XXX



Kommentarer
Postat av: Suzbus

Finaste Jenny.
Du är mycket finareutan smink.
Spacklet gör dig docksöt men i mina ögon
tappar du din charm då..tyvärr ska jag väl tillägga.
Som allergisk mot just smink och parfym
har jag tvingats välja den rödflammiga ytan...
Men! Som mormor Ulla-Britta ofta sade;
spring fort och se GLAD ut så märker
ingen något...
Önskar dig en härlig söndag.
Se till att äta bra, motionera och
vila... sedan plugga jääärnet!
Kram från faster Suzudio
Spring fort och se glad ut

2014-09-07 @ 02:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0