Träning och kvällsmys

Åh jag hoppas att måendet är på väg mot det bättre. 
Var på gymmet idag för första gången på över en vecka. Snorigt som satans fortfarande och hostar lite, men kunde ändå inte låta bli att gå till gymmet idag. Tog det mest lugnt men ibland kan man inte låta bli att ta i lite. Längtar efter att få bli frisk och kunna köra hårt! 

Det är 35 dagar kvar tills jag och Malin åker till London. Innan dess vill jag gå ner mina semesterkilon så att jag väger lika mycket (lite) som då. Känns hyfsat realistiskt ändå eftersom det skiljer typ 2,5kg. 0,5 kg per vecka är det som gäller nu. Har skrivit en plan för hur jag ska uppnå det målet och idag kändes som en bra start. (Utom nachochipsen jag åt till middag) 
Det som motiverar mig mest är ju förstås provrumsmonentet på primark. Sen gillar jag verkligen känslan av att någon tittar och min första tanke är: "tack, jag vet..." Istället för den jag levt med hela livet: "vaddå, har jag något i ansiktet?" Eller "han/hon tycker säkert att jag är ful"... 

För mig handlar det inte om att bli smal. Det handlar om att trivas med min kropp och att må bra. När jag trivs med min kropp, vågar jag sträcka på mig, vågar jag lyfta huvudet, vågar känna mig snygg. 
Jag jobbar på att ta åt mig av kommentarer när folk säger att de ser att jag har gått ner i vikt. Jobbar på att säga "tack, vad kul att höra" istället för "äh, vaddå du är ju mycket smalare" eller motsvarande "äsch den har gamla trasan". 
Börjar bli betydligt bättre på det men det är mycket jobb kvar innan jag är nöjd med både självförtroende och kropp. 

Jag ska försöka bli bättre på att blogga (gee, den har vi aldrig hört förr)... Men det hjälper mig med min motivation. Det är bara det här med att ta sig tiden att sätta sig ner och börja skriva. Har laddat ner blogg.se-appen nu. Ska se om det hjälper, eller om jag ännu en gång kommer ta bort den till förmån för att ta fler bilder med luren... 

Här kommer iallafall dagens resultat:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0